platy

#1 - 23 februari 2004 08:46
Hur ofta brukar platy yngla? Hur många är normalt att de får? Är det lätt att se att de är gravida? Jag vill veta allt om platy! Skriv ni som har erfarenhet och berätta!
#2 - 23 februari 2004 18:14
Är det ingen som vill och kan berätta mer om platy???
#3 - 23 februari 2004 19:04
klicka på "sök" här ovanför och skriv in orden platy och yngel, då borde du få en del att läsa
#4 - 27 februari 2004 23:13
Jag får platybebisar med jämna mellanrum. Jag tror att de är gravida 4-6 veckor. När en hona har fött och släppts ut från yngelkassen är hanen där direkt och uppvaktar henne. Sen efter 4-6 vecor ser du att hon är rejält tjock igen. Då är det bara att lägga henne i yngelkassen och vänta på de nya bebisarna. Jag har fått 36 yngel nu den sista veckan ( Blå platy och guldmolly). Den fina guldmollyn fick 14 SVARTA bebisar. Trodde jag svimmade, hade ju hoppats på små guldgula sötnosar. Men de kanske blir fina de oxå. Lycka till med dina platy och hoppas du får många yngel annars kan du få några av mej.
#5 - 28 februari 2004 15:21
jag hade 2honor och 3hanar (eller tvärt om) men de ynglade aldrig.. Kanske för att jag hade 2kampfiskhonor i samma akvarie och 9neontetror.... vem vet..
#6 - 29 februari 2004 11:26
Jag väntar fortfarande...Tycker att min röda hona är lite tjock, hanen är efter henne hela tiden. Han bryr sig ej så mycket om den andra, Kan det vara för att hon är svart på sidorna? Och mindre än honom? Eller..
#7 - 29 februari 2004 15:52
Vilken tid på dygnet brukar de yngla? Eller det är när som helst? Tycker inte honan att hanen är jobbig? Han följer efter hela tiden...

Annons