Plastväxter i akvarium??

#1 - 27 december 2006 23:22
Hej!
Jag undrar om det är bra att bara ha plastväxer i ett akvarium:confused:
Har ett 160 liters som är uppstartat idag:D
#2 - 27 december 2006 23:33
Det är ju inte precis dåligt :P Det ändå problemet är att det kan se lite för plastigt ut men det är inget som gör något :/
#3 - 27 december 2006 23:39
´Man får bara tänka på att växter syresätter vattnet bättre också.
#4 - 27 december 2006 23:56
tycker att det ser stelt och tråkigt ut med plastväxter...sen tror jag att fiskarna uppskattar levande växter (om det inte är fiskar som gräver förståss)
#5 - 28 december 2006 00:14
Om man är snål..(som jag :D) så är det ju billigare att odla egna växter. Fast d e klart...Växtnäring kostar.
Men, det är iallafall bra mycket roligare med riktiga växter. De är lite som fiskar faktiskt. Små barn som man ska ta hand om, mata, titta på och kanske få dem att växa litegrann ^__^
#6 - 28 december 2006 00:26
PetitJolie skrev:
Om man är snål..(som jag :D) så är det ju billigare att odla egna växter. Fast d e klart...Växtnäring kostar.

Men, det är iallafall bra mycket roligare med riktiga växter. De är lite som fiskar faktiskt. Små barn som man ska ta hand om, mata, titta på och kanske få dem att växa litegrann ^__^

Det gäller ju att de trivs [:o] , många äro de växter som dött i mina kar:confused:
#7 - 28 december 2006 01:22
Hej!

Jag undrar om det är bra att bara ha plastväxer i ett akvarium:confused:

Har ett 160 liters som är uppstartat idag:D

Det beror på hur du definierar trivs... Växterna ingår ju i ett ekosytem, vilket gör att fiskarna blir lite tåligare, dvs en god tillväxt på vanliga enkla akvarieväxter gör att fiskarna mår bättre med samma skötselsats från din sida.

Jag startade upp ett 160-liters för några veckor sedan, det är redan fullproppat med växter :-)

/Matsvin.

Annons