Efter att ha kollat på film till långt in på natten[|)], blev jag uppdragen av en fru och 2 barn. Det var ju utförsäljning på Puma lagret[:P]. Och så skulle jag ju ha barnen på busfabriken under tiden. Skönt att dom serverar kaffe där[xx(]. Och superskönt att barnen sköter sig, dottern som är den äldre ville hellre vara på samma avdelning som sonen. Mindre stimmigt och det tyckte hon var skönt. Fast 3 timmar kan bli lite för bra för mig. Kände mig hyffsat slut i huvudet då jag fick hålla koll på mina och ungar som föräldrarna bara lämnar utan uppsyn[:(!], äldre då och stökigare[:-20]. Men det slutade bra. Frugan shoppade loss kläder och skor till sig och barnen. Själv fick jag en ryggsäck[:-13] hade beställt en tröja eller två, men det fanns inget i min storlek. Nåja jag kan ju ha 2 ryggsäckar, 1 väska och kameraväska med mig till öland iaf. Då bör jag väl få med mig allt jag ska ha:confused:.
Efter denna eskapaden så var det dags att plantera träd i Bruces skog. Det var en kampanj i Helsingborg som jag tyckte var riktigt bra. Barn födda 07 fick var sitt träd att plantera vid en ceremoni. Vet inte hur många som slöt upp men kan väl tippa på 15-1800 personer. Kul för min dotter som fick äran att plantera då sonen är för liten, man fick en liten spade som gåva från Helsingborgs stad. Stor applåd för detta och fler kommuner borde haka på sådant här.
Nyss satt jag och skulle beställa ett Cannon EF 55-250 IS objektiv, tyvärr så kommer det inte in förrän v.22 preliminärt. Så jag ändrade mig och tog ett 70-300/4-5.6 IS USM istället. Och tack vare att det blir en del tillbaka på skatten så ödslade jag lite till på mig själv 2 st 4gb CFkort det ena ducati edition, man fick keps och nyckelring till. :) Onödigt kanske men jag blev sugen. Ibland så kan man inte bärga sig. Satans impulser. Blev visst även ett dörretui till 2 st CF kort så har jag förvaringen klar till dom. Och ett UV filter samt ett motljusskydd. Ja det var väl allt. Skulle haft ett macroobjektiv men det får väl vänta ett tag till då. Och nu kom jag på att jag skulle haft en ny väska till kameran. Fast jag klarar mig nog ett tag på den jag har.
Börjar även fundera på att göra mig av med mitt 720 liters med rockorna. Inte för att jag tröttnat, men jag blir lite orolig när här är barn på besök. Det stimmas och så lyssnar ju barn med ett halvt öra. Samt att jag drömde att min dotter välte det akvariet. Jisses var tvungen att kolla 2 ggr att det verkligen stod kvar.
Nä nu får det vara nog.
Ses/läses och ha det gött allihop som spiller tid på mig. :D