Placering nanokar ~20 Liter

#1 - 1 april 2013 15:20
Chansar att detta är rätt placering för denna tråd, annars får den hemskt gärna flyttas.

Har ett litet nano kar på ~20 Liter (40x20x21) som idag står på golvet helt enkelt.

Men jag har en bänk, byggd för ett större kar, den bänken har måtten 60x40, byggd med 45x70 reglar och alla sidor i 12mm plyfa.

[ATTACH=CONFIG]60867[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60866[/ATTACH]

Till frågan.. Kan jag utan att ta allt för stor riskt ställa mitt lilla nanokar på denna bänk? Jag vet att när de gäller större skall man ha karets kanter över regelstommen, men så blir det ju inte i detta fall hur jag en placerar det.

Kom gärna med synpunkter, även på vart på bänken man ska ställa karet, typ mitt på, eller närmare fram/bakkant på bänken.

Det handlar alltså om ett kar på ~20 Liter (igentligen typ 16 Liter), som med sten (saltnano) och vatten kommer väga absolut max 22kg.
#2 - 1 april 2013 15:54
Ett barn på 25 kg sitter ju på barnsolar av klart klenare material. Eller tänk en vanlig kökspall som vi vuxna ställer oss på.
Vi var vårräkvas på en klart klenare konstruktion som dessutom är fylld med en massa kokböcker.

Men det är väl bara att sätta dig på den och få en magkänsla själv.
#3 - 1 april 2013 16:35
Jo de är sant. Bänken är byggd för att klara minst 150-180 liter (200kg). Men det är ju med vikten över regelstommen, vilket det inte alls blir med nanokaret. Därav funderingen.
#4 - 1 april 2013 16:40
Inga problem alls skulle jag säga!

Dra dit en regel på mitten också om du vill sova lugnare, men det är absolut inte nödvändigt :)
#5 - 1 april 2013 21:56
Sv: Placering nanokar ~20 Liter

Inga problem. Det väger ju max 25 kg o det är typ ingenting. Testa att sätta dig själv på bänken. Håller den då är det lugnt ju

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Annons