<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag vet inte om jag håller med er andra här. Själv har jag både insug och utblås nära ytan. Bland annat för säkerhetsaspekten.
Varför vill man ha in all skit i filtret? Där gör den minst lika mycket skada som i akvariet. Ända skillnaden är att man inte ser det (vilket är ju ännu värre). Själv kör jag främst med biologisk rening och jag vill ha så lite skit som möjligt in i mitt gigantiska ytterfilter, för att slippa rengöra det hela tiden. (Jag har haft det i gång utan rengöring i kanske 9 månader nu)
Peter
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jag har satt grov filtermatta på insugen till mina ytterfilter. Filtermattorna sköljer jag ur varje vecka och på det sättet slipper jag mycket skit i ytterfiltren.
Eheim 2028:an har gått i 4 månader nu, jag har bara sköljt ur den vita filtermattan som ligger överst i sista filterkammaren.
Ulla, 350-liters sällskapsakvarium,678-liters regnbågsfisk-akvarium och ett "bra att ha", 92-liters akvarium.