Placering av pump !

#1 - 23 oktober 2010 21:10
Hej!

Går det bra att placera pumpen på högra sidan av akvariet, eller blir det helt fel ?

MVH
#2 - 23 oktober 2010 21:15
varför skulle det bli fel?
#3 - 23 oktober 2010 21:38
robidobban skrev:
varför skulle det bli fel?

Jag vet inte ^^ . Vill bara vara säker innan jag sätter den på plats .
#4 - 23 oktober 2010 21:43
ja det beror ju på var du har uttaget nånstans
#5 - 23 oktober 2010 21:46
robidobban skrev:
ja det beror ju på var du har uttaget nånstans

Det spelar ingen roll. Ville bara veta om man kan placera pumpen på båda kortsidorna av akvariet .
#6 - 23 oktober 2010 21:50
Är det en innerpump, ska den var i akvariet. En ytterpump ska vara på utsidan. Annars sätter du dom där det passar.. :)
#7 - 23 oktober 2010 21:51
KORSARKOFF skrev:
Är det en innerpump, ska den var i akvariet. En ytterpump ska vara på utsidan. Annars sätter du dom där det passar.. :)

En innerpump är det, hehe
#8 - 25 oktober 2010 06:07
spelar inte roll överhuvvetaget var du placerar den. det gör du efter eget bevåg o hur du vill ha cirkualtionen
#9 - 5 december 2010 11:42
Jag är nybörjare med akvarium och jag vet ej om jag placerat min Innerpump rätt i akvariumet.
På pumpen sitter det en liten plastslang som är kopplad till "utblåset" på pumpen, andra änden av slangen har ett svart munstycke och på beskrivningen finns en bild som visar att munstycket ska vara på utsidan av akvariumet.
Men ja fick även med ett svart munstycke som kan byta ut mot slangen och det muntycket ska sitta på insidan av akvariumet.
När slangen är på så sprutar det luft i vattnet så det blir ett himla drag på vattnet och luftbubblor överallt och vattnet cirkulerar ganska fort.
När det svarta muntycket är på så är det betydligt lugnare i vattnet och det blåer försiktigt ut luft och luftbubblorna försvinner nästan helt.

Vilket ska jag använda ??

De enda fiskar jag har i karet är en Skäggmunsmal och några Pansarmalar.
Har inte kommit igång helt än, då jag bara haft det i några dagar än sålänge.

Vore väldigt tacksam för svar !
Emmelie
#10 - 5 december 2010 14:47
emmelie87 , har svarat i din andra tråd=)

Annons