Placering av akvarium

#1 - 3 augusti 2010 17:34
Hej!

Jag har ett akvarium på 170 liter som är igång och funderar på att sätta igång ett till som är på 60 liter. :p Dock bor vi ganska trångt och öppet och skulle vilja få tips på var vi skulle kunna placera det lilla. Det finns plats i sovrummet, men jag känner att vi skulle få mer ut av det om vi hade det på nedanvåningen. Där är ju familjen när vi inte sover.
#2 - 3 augusti 2010 17:54
Väldigt svår fråga när man inte ser hur ni bor tyvärr... du har ingen bild på hur de ser ut hemma hos er?
akvavirum
#3 - 3 augusti 2010 17:57
Kanske på en "inbyggd" köksbänk? Inte köksbänken såklart men det brukar ju finnas en bänk där man kan ställa micro, kaffebryggare mm
- kanske ha lillkaret där?
Eller ett litet hörnbord i vardagsrummet?
#4 - 3 augusti 2010 18:02
OJ! Förlåt! Missade bilden...

Det som är blått är fönster.
#5 - 3 augusti 2010 18:04
Hörnbord, kanske. Låter som en bra idé.
#6 - 3 augusti 2010 19:21
Hörnbord på sidan om soffan, då får du ett akvarium på varje sida om soffan
#7 - 3 augusti 2010 19:30
Någon stans i köket!
#8 - 3 augusti 2010 19:59
Köket eller matsalen.
Själv har jag ett litet kar (40l) på köksbänken som jag kan kolla på när jag lagar mat och äter.
#9 - 3 augusti 2010 21:38
Behöver all ytan i köket (Jag ser ju mitt 170l därifrån, om jag ståår vid köksön).

Pratade med sambon om soffhörnet och han sköt ut sig fullständigt. "Där basen står?" sa han. "Man ska ju kunna sitta där utan en massa ljud från pumpen!" Jag tror nog mest han är rädd att få vatten i basen... Kanske kan jag bearbeta honom. Annars får det väl bli sovrummet.
#10 - 3 augusti 2010 22:06
Han har nog rätt, fiskarna bör inte stå där basen är. Dels för att han kan få vatten på den, dels för att fiskarna troligen inte uppskattar ljudanläggningen lika mycket som vi människor :)

Något av hörnen längst ner till vänster, antingen det längst till vänster eller det som gränsar till köket?

Annons