Placering

#1 - 23 juni 2007 21:54
SKa flytta i september och eftersom min flytt förra året inte var särskilt bra för mina fiskar, så ska det därför gå rätt till denna gång. och jag ska nu tidigt se ut en placering där akvariet ska stå.

Därför har jag ritat upp en skiss på min lägenhet och har lite frågor angående vart ja ska ställa det.

Min tanke är att sätta akvariet mellan loftsängen och soffan, tror ni detta skulle funka fint, då ser man det direkt när man kommer in, det står ändå inte direkt i anslutning till ljus.

En annan tanke är att det ska stå i hallen mitte mot garderoben men det känns lite som att jag vill ha klädhängare och sånt där, har även tänkt att kanske ha det i hallen mot väggen som leder tilll rummet, är detta kanske en bättre ide. Har dock inte mätt där så vet inte riktigt om det får plats där, känns lite som att de kommer lite skymundan där.

Någon annan placering av akvariet som jag inte tänkt på.

Köket är minimum och fattar inte hur ja ska få plats med mitt matbord där så där är uteslutet.

Har tänkt på att ha kanske soffan under loftsängen, men måste ha någon plats för data/skriv bord någonstans och har tänkt detta under loftsängen, och ha de lite avskilt där kanske.

Tips och ideer är väldigt välkomna.

Här är Skissen
http://img.photobucket.com/albums/v290/streettess/bostad.jpg
#2 - 24 juni 2007 08:14
Hur stort är karet i jämförelse med soffa och annat som du ritat in? Det går inte att ha karet vid ytterdörren i hallen? Då blir det även närmare till badrummet vid vattenbytena:p.
#3 - 24 juni 2007 08:41
Byt plats på soffan och tv`n och ställ akvariet mellan tv`n och sängen, då ser du karet från soffan.
#4 - 24 juni 2007 12:08
Nja tven vill ja nog helst inte ha mot den väggen. Skulle kunna ha det i hallen men känns som ja vill ha klädställning där.

Karet är 250liter är väl häften så lång som soffan ungefär
Som sagt har inte tagit massa mått och sånt.

Annons