1: Det beror ju på hur stora de är, så länge deras totala volym inte överstiger 53 liter så har du svaret. Vill du hålla dem med framgång bör du till de flesta pirayorna ha ett 720L kar. 53L känns helt enkelt väldigt underdimensionerat.
2: De flesta stora tetrorna blir skygga i för små grupper, men man kan ofta inte hålla stora stimm av den anledningen att dom blir stora, det krävs många tusen liter för exempelvis pirayor eller paku. Jag vill dock inte säga att det inte finns pirayor som kan hållas parvis eller i mindre grupp, heller inte att det är nödvändigt med stora grupper. Det hela beror nog på miljön.
3: De äter det mesta, men man brukar inte rekomendera animalisk föda från varmblodiga djur, dvs. Ko, gris osv.osv.
Räkor anses av några vara för näringsfattigt, men vit fisk fungerar.
4: Det är ju relativt, det kanske inte är att rekomendera då det innebär en del risker, men visst, har du läst på och känner att du vet tillräckligt så är det klart att du inte skall tveka. Jag vill bara än en gång understryka att kunskap, erfarenhet och ordentligt med plats är det som krävs.
Du bör alltså inte stoppa i ett stimm med pirayor i ett 53 literskar. Om du skulle göra det, möjligen 1 vimpelpiraya, men det har jag aldrig sagt om någon frågar:)
hoppas du blev lite klokare.
Det finns flera sidor på nätet som ger bra svar på dina frågor, det finns tillochmed länkar till dem här på zoopet