Pinsam fiskfarsa!

#1 - 2 oktober 2004 19:20
I Uppsala Nya Tidnings lördagsbilaga fann jag i dag till min fasa en intervjuv med min dotter!
Ämnet var "pinsama föräldrar", och där stod bla följande:
"xxxxx tycker det är pinsamt när hon kommer hem med en kompis och hennes pappa ska berätta om nya akvariefiskar han har köpt.
-Ibland säger jag till honom att vara tyst när kompisen är där och ibland säger jag till honom efteråt."

En dolkstöt i ryggen!
#2 - 2 oktober 2004 19:28
Min egen mor baktalar mitt akvarieintresse och får detta att framstå som orsak till mitt första äktenskaps misslyckande.
Vilket det inte var - om och jag skulle tala om vad det var så skulle tråden raderas så det låter jag vara osagt...
Don´t expect respect from your family - they just think you are crazy and they are probably right...
#3 - 2 oktober 2004 19:31
[:-16]
#4 - 2 oktober 2004 20:29
Snyggt anli [:D]

Varför får jag föraningar om att detsamma kommer hända mig? [;)]

#5 - 2 oktober 2004 20:34
Min 13-åriga dotter utstöter djupa och tunga suckar om jag råkar nämna ordet akvarium i närheten av hennes kompisar. *ler*
Men det är klart... i hennes ålder är ALLT pinsamt. Ibland får jag en knuff i sidan om jag råkar heja på någon av hennes kamrater när vi är framme på stan. *ler igen*
#6 - 2 oktober 2004 20:49
Alla mina vänner skrattar åt mig och kallar mig fisknörd.
En fråga jag brukar få är: Jahapp haru varit uppe nåt på ditt fikforum..hehehe...

Annat är det när de kommer hem till mig och ser akvariet..."åååh vad är det där för fisk? Kan man ha sånna i en guldfiskskål? osv..."

Ha! Jag ska smitta av min hobby mig på alla, så får vi se vem som skrattar sist!
#7 - 2 oktober 2004 21:10
anli> Du måste göra det enda rätta. Sparka ut den nedriga femtekolonnaren!!

/J
#8 - 2 oktober 2004 22:14
hehe låter som indraget lördagsgodis fram till jul :)
#9 - 3 oktober 2004 12:15
Det värsta var att jag trodde att hennes kompiasr var lite intresserade... men de tordes väl inte annat[:)]
#10 - 3 oktober 2004 21:29
Ja förstår att du känner dig sänkt anli *s* Detta borde ha hänt mig med. Men faktum är att mina barn tycker det är kul med firrarna men; -Mamma måste du ha så många kar *asg* . Kompisarna till mina döttrar brukar hoppa in i mitt zoologiska rum för att se om det har hänt något sen sist. Men jag förmodar att dom tycker att jag är en ganska knäpp tant, på ett skönt sätt.
#11 - 3 oktober 2004 21:47
Oj Anli...förstår att det tog hårt.[;)]

Cool dotter som vågar säga sanningen, och det officiellt också! Ganska lik pappa va?[:D]

De hade nog varit mer intresserade om du hade haft "afrikaner(Tropheus)"...[:D]

Har du hört M.A. Numminen´s låt "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig"...-you had it coming- så att säga.[;)]
#12 - 3 oktober 2004 22:11
Synd att hon tycker att farsan är pinsam, men kanske plockar hon och kompisarna upp ett och annat på vägen. När jag glatt föreslog för styvsonen att även hans rum skulle få ett akvarium - "det vore väl roligt!" - spärrade han upp ögonen i skräck och frågade "och vem har du tänkt skulle sköta det?"... Uppenbarligen har det iallafall gått in att ett akvarium inte sköter sig självt, så det är ingen risk att han "skaffar fiskhobby" och sen struntar i den [^]
#13 - 4 oktober 2004 06:31
Jag förstår inte varför folk inte tycker det är kul med akvarium??? Särskilt om det är rom eller yngel på gång, köpt en ny växt eller ett nytt akvarium? Man vill ju bara berätta och alla tycker man är konstig. Du pratar bara fiskar, drömmer du inte fiskar på natten? Ett akvarium till??? Hur många ska du ha egentligen?? Är du på den där fisksidan igen??? Suck, vad ska man göra för att få andra intresserade....
#14 - 4 oktober 2004 06:32
Ursprungligen skickat av Tricella
Cool dotter som vågar säga sanningen, och det officiellt också! Ganska lik pappa va?[:D]
De hade nog varit mer intresserade om du hade haft "afrikaner(Tropheus)"...[:D]

Tyvärr e hon lik mig, så vi får vansinnes utbrott båda två....
Det där med "Troffarna".... skulle inte förvåna mig!
"Dom va ju gullia i alla fall"
#15 - 4 oktober 2004 06:44
Att man är "pinsam" "knäpp" "dum" eller vad det nu kan vara måste ju vara barnens fel![;)]
Jag brukar säga till mina barn att: "Jag var aldrig dum innan jag fick barn!"
Snacka om att man blir totalt idiotförklarad då. [:D]
#16 - 4 oktober 2004 06:53
jag ska då aldrig bli farsa =P
#17 - 4 oktober 2004 07:09
Maken asgarvade och satte igång att retas med mig efter att ha läst UNTs lördagsbilaga. Vi skall ha barn vilken dag som helst och han hade mycket roligt åt att jag kommer att vara pinsam redan från början.

//Annika
#18 - 4 oktober 2004 07:19
Jag tror faktiskt att man blir "pinsam" per automatik bara för att man är pappa eller mamma...det kommer liksom med "dealen".

Jag vet ju själv hur jag kunde tycka mina föräldrar var...[:D]
#19 - 4 oktober 2004 08:23
Man får lov att vara "pinsam" när man har barn! Bara det är ju värt besväret.
[;)]

Annons