Om man vill spara in pengar på gödningsmedel, hade det varit skadligt för fiskarna om man lagt i ett par cl urin? Hur doserar ni? Jag har läst att människans och även djurens urin är bra för växtligheten men man vill ju inte skada fiskarna.
Mvh
mpdemus123 skrev:Om man vill spara in pengar på gödningsmedel, hade det varit skadligt för fiskarna om man lagt i ett par cl urin? Hur doserar ni? Jag har läst att människans och även djurens urin är bra för växtligheten men man vill ju inte skada fiskarna.
Mvh
mikoto skrev:Genom att göra detta tillför du ammoniak vilket är akut giftigt för fiskarna, så det är inte att rekommendera på något plan. Möjligtvis kan man använda det för att starta ett akvarium och få igång nitrifikationen.
Bygert skrev:Däggdjur som vi gör sig av med överskottskväve i form av urea. Detta kan sen omvandlas vidare när det lämnat kroppen och en möjlig omvandlingsprodukt är ammoniak.
Bygert skrev:
Urin från gravida kvinnor är en klassiker när det gäller att trigga lek på klogrodor. Diverse hormoner får grodorna i stämning direkt. Vill man odla klogrodor så får man alltså ta sig en funderare över hur man skall ha det med familjeplanering.
addo skrev:Om man blir upprörd över snuskigheten i detta så är det bäst att man låser in sig och undviker alla former av media i fortsättningen!, och bada för guds skull inte i en offentlig bassäng ;)
För övrigt är frågan helt befogad tycker jag, i trädgårdssammanhang är det väldigt vanligt att man gödslar med "guldvatten", man använder tom "guldvatten" till sånt man ska äta [:-52]
addo skrev:Om man blir upprörd över snuskigheten i detta så är det bäst att man låser in sig och undviker alla former av media i fortsättningen!, och bada för guds skull inte i en offentlig bassäng ;)
För övrigt är frågan helt befogad tycker jag, i trädgårdssammanhang är det väldigt vanligt att man gödslar med "guldvatten", man använder tom "guldvatten" till sånt man ska äta [:-52]
I akvariet känns det dock enbart som ett recept på alger.