Pilgiftare

#1 - 13 april 2007 20:08
Funderar jag på att skaffa,,, så nu vill jag att ni ger mig ALL kunskap om det så att jag slipper lära mig något själv och...:D
Eller så kan man göra så här: nån som har en bra sida om dom härna, krav biotop etc så blir jag tacksam. :)
#2 - 13 april 2007 20:59
Min länksamling i ämnet: http://www.pny.se/links/pilgift.html kolla särskilt den sidan som heter NDRG. Lite inspiration kan du även få från mitt regnskogsterrarium.
#3 - 13 april 2007 21:13
petnym skrev:
Min länksamling i ämnet: http://www.pny.se/links/pilgift.html kolla särskilt den sidan som heter NDRG. Lite inspiration kan du även få från mitt regnskogsterrarium.

Tackar! :D Hur mycket info som hellst ju. Har en tanke på att bygga en terrarie del på akvariet, så att man får en kombination mellan fisk och groda, fiskarna jag siktar på är stänktetror och en liten art pilgiftare,, ska spåna vidare på det men vad jag har läst hitintills så verkar det inte finnas några oöverstigliga problem,(ännu)
#4 - 13 april 2007 21:19
Pilgiftare är inte så bra simmare så om du har otur kanske de drunknar i akvariedelen...
#5 - 14 april 2007 09:01
Hm,, vilket inte vore bra,, Jag funderade på nån ödla först men dom faller på storleken,, ska tänka på det där med drunkning,, är den risken överhängande?
#6 - 14 april 2007 09:56
Det som är krävande med pilgiftsgrodor är att alltid ha foderkulturer i gång. Skaffa inte grodorna förrän du har satt om flugkulturer minst tre gånger så att du vet att det fungerar. Alla odlar flugor på sitt sätt. Hitta en metod som passar dig!
#7 - 16 april 2007 18:06
PETER! Vilka bilder *wow* på din hemsida!

<----Avis
#8 - 20 april 2007 20:10
jolon skrev:
Tackar! :D Hur mycket info som hellst ju. Har en tanke på att bygga en terrarie del på akvariet, så att man får en kombination mellan fisk och groda, fiskarna jag siktar på är stänktetror och en liten art pilgiftare,, ska spåna vidare på det men vad jag har läst hitintills så verkar det inte finnas några oöverstigliga problem,(ännu)

Det här är också rätt snyggt: http://home.wanadoo.nl/v.a.kroon/terracom/ingestuurd/jeroenhilferink3.htm
#9 - 16 maj 2007 10:29
Daggeckos är det folk som har med pilgift. Pilgift måste ha lätt att ta sig upp från vattnet annars är risken över hängande att dom drunknar. Men det bör ju gå att fixa.
#10 - 16 maj 2007 21:25
Danne_K skrev:
Daggeckos är det folk som har med pilgift. Pilgift måste ha lätt att ta sig upp från vattnet annars är risken över hängande att dom drunknar. Men det bör ju gå att fixa.

problemet är ju just att jag vill köra med stänktetror, vilka kräver yta,,får tänka vidare,,
#11 - 17 maj 2007 07:14
storlek på tanken?
#12 - 17 maj 2007 09:14
200liter, yta på 50*100
#13 - 17 maj 2007 14:29
kanske blir i minsta laget om man gör en liten landel och en svagt slutande strand. går ju att göra så att grodorna kan klätra då behöver det inte ta upp så jätte mycket utav botten ytan. men är nog ändå kanske på gränsen
#14 - 18 maj 2007 09:11
Danne_K skrev:
kanske blir i minsta laget om man gör en liten landel och en svagt slutande strand. går ju att göra så att grodorna kan klätra då behöver det inte ta upp så jätte mycket utav botten ytan. men är nog ändå kanske på gränsen

Troligtvis så blir det ett nät som delar vatten och land del typ en dm ovanför ytan, så länge som att jag kan ha plats med blad på undersidan till fisken och utrymme till tja,, resten
#15 - 18 maj 2007 09:22
jolon skrev:
Troligtvis så blir det ett nät som delar vatten och land del typ en dm ovanför ytan,

Hur menar du nu???
#16 - 20 maj 2007 13:41

Annons