Funderar jag på att skaffa,,, så nu vill jag att ni ger mig ALL kunskap om det så att jag slipper lära mig något själv och...:D
Eller så kan man göra så här: nån som har en bra sida om dom härna, krav biotop etc så blir jag tacksam. :)
petnym skrev:Min länksamling i ämnet: http://www.pny.se/links/pilgift.html kolla särskilt den sidan som heter NDRG. Lite inspiration kan du även få från mitt regnskogsterrarium.
jolon skrev:Tackar! :D Hur mycket info som hellst ju. Har en tanke på att bygga en terrarie del på akvariet, så att man får en kombination mellan fisk och groda, fiskarna jag siktar på är stänktetror och en liten art pilgiftare,, ska spåna vidare på det men vad jag har läst hitintills så verkar det inte finnas några oöverstigliga problem,(ännu)
Danne_K skrev:Daggeckos är det folk som har med pilgift. Pilgift måste ha lätt att ta sig upp från vattnet annars är risken över hängande att dom drunknar. Men det bör ju gå att fixa.
Danne_K skrev:kanske blir i minsta laget om man gör en liten landel och en svagt slutande strand. går ju att göra så att grodorna kan klätra då behöver det inte ta upp så jätte mycket utav botten ytan. men är nog ändå kanske på gränsen