Ph Kontroller Problem

#1 - 29 juni 2008 20:37
Hejsan jag köpte en phkontoller på ebay
Har fått lite strul med den ph åker jojo på displayen ena stunden står det 6,62 andra stunden står det 6,89 å så håller den på å fladdrar lite då och då.
Jag testade att kalibrera den men det hjälpte inte dessutom gick det inte justera ner justerskruven till rätt ph för den gick i bott men den stannade på 4,05 när det skulle vara 4,0
vad är det för fel är det bara byta elektråd eller ska jag köpa en ny ph kontroller av bättre kvalite??
#2 - 29 juni 2008 20:50
Vad är det för en. märke?
#3 - 29 juni 2008 20:56
Jag vet inte riktigt men exat en sådan har jag se länken nedan.
den kostade ju knappt 900kr med frakt och jag har väl haft den ca halvår då har den fungerat fint

http://cgi.ebay.de/PH-Controller-CO2-PH-Messgeraet-Regler-Neu-OVP_W0QQitemZ220250751481QQihZ012QQcategoryZ46440QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
#4 - 30 juni 2008 07:45
Ingen som vet???
#5 - 30 juni 2008 10:34
Paroonen skrev:
Ingen som vet???

Fråga Ansjo, han har nog en sådan har jag för mig.:)
#6 - 30 juni 2008 14:10
Jepp, jag har en likadan men med skillnaden att min funkar:D!
Det låter som om det är elektroden som är vajsing med, men att köpa en ny bara för att testa är kanske i mastigaste laget.
Du känner ingen i närheten som har en pH-controller så du kunde låna elektroden för att testa?
#7 - 15 juli 2008 09:54
Paroonen skrev:
Hejsan jag köpte en phkontoller på ebay

Har fått lite strul med den ph åker jojo på displayen ena stunden står det 6,62 andra stunden står det 6,89 å så håller den på å fladdrar lite då och då.

Jag testade att kalibrera den men det hjälpte inte dessutom gick det inte justera ner justerskruven till rätt ph för den gick i bott men den stannade på 4,05 när det skulle vara 4,0

vad är det för fel är det bara byta elektråd eller ska jag köpa en ny ph kontroller av bättre kvalite??

Har exakt samma problem, med samma controller. Min har fungerat sedan september i höstas.

Köpte min från aquaristic.net de har numera lagt in denna text på sin hemsida.

The included electrode is not very good, the controller itself yes, but you should buy and additional quality electrode form American Marine, IKS, or other brand. We give no guarantee on the electrode.
#8 - 15 juli 2008 10:35
billigt är inte alltid bäst.

Annons