[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Här är MYCKET vatten skall ni veta!! Och när det kommer till akvarierna är detta sannerligen inget nöje!! :( Vad jag har hört så pumpar de ner mer reningsmedel nu än nånsin för det är så mycket ytvatten och annat skräp som rör upp i sjöarna och vattentäckterna som kommer med i kranvattnet. Vi gjorde ett vattenbyte här för två dagar sedan, ca 40 %, och det var nog ett kraftigt misstag. Hittade en firre död i morse i ett kar som ser ut som vanligt, inga mätbara felaktigheter och då har jag mätt ALLT!! Eftersom det kom 24 timmar efter vattenbytet så misstänker jag detta starkt. Samma sak hände i somras när det kom ett skyfall efter flera veckors torka... Nu byter vi mindre mängder, 10% varannan dag, samt tillsätter vattenberedningsmedel. Med detta vill jag höja ett utropstecken till alla Göteborgare (och omnejdsbor!!) att håll noga kollen på firrarna när ni byter vatten. Våra diskusar verkar inte alls gilla läget....:(
Jag hade hellre tagit en å en halv meter snö!! Då kunde jag åkt skidor till jobbet i alla fall!!:([/COLOR][/FONT]