Påsklov.. matning!? ev. yngel

#1 - 6 april 2004 07:17
Hej!
Ska fara iväg några dagar över påsk..
Fråga: Klarar sig Neontetror och guppy från torsdag kväll till tisdag kväll utan nån mat alls?
Vet inte om det är en dum idé, men jag har fått för mig att små fiskar klarar sig mindre länge utan mat?
Dessutom så väntar jag nog förökning hos guppysarna.. Vet inte hur långt bort det är dock..(är inte jätteviktigt att alla klarar sig iofs)

Mvh//Mage
#2 - 6 april 2004 07:22
ja, de klarar sig säkert.. se det såhär;
föder guppyn när du är borta, så får fiskarna levandefoder..
bara ett plus om de föder, alltså.
#3 - 6 april 2004 08:15
<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
Jag vet inte riktigt om det som Vizir sa var riktigt "rätt", för du vill ju behålla fiskarna! Antar jag... [:-17]
Men du kan väl be en kopis komma över till dig typ varannan dag och bara slänga i lite mat..!Om det räcker med varannan dag.

//Hoppas du hittar en lösning! [:o)]
#4 - 6 april 2004 08:19
De flesta akvariefiskar mår bra av ett par fasteperioder om max en vecka några gånger om året. Jag tror att du utan problem kan lämna fiskarna utan mat under helgen. Om nu guppina skulle föda och ynglena uppätna så kommer det att komma fler kullar.
MVH
magnus
#5 - 6 april 2004 17:12
Tack för svaren!
Det finns ingen som ska vara kvar här i närheten(som jag känner alltså[:)])
Jag lämnar dom helt enkelt och hoppas det går bra..
Skulle gärna se att några guppy yngel överlever men jag tänker ju inte stanna hemma för det och dessutom så kommer det garanterat fler tillfällen.. [:)] Kan ju faktiskt ta längre tid också innan det blir yngel så jag hinner hem..

Mvh//Mage
Fija
#6 - 6 april 2004 17:48
Finns det inte sån där veckomat som man lägger på botten? Eller den e kanske inte bra.
#7 - 7 april 2004 20:54
Jag tror oco att det SKA finnas sån där veckmat..! Kolla i zoo-affären!
Fast du åker nog imorrn (var det väl?)!

Ha det så trevligt ![:-34]
#8 - 7 april 2004 21:32
Strunta i veckomaten, fiskarna klarar sig förmodligen bättre utan den.
#9 - 7 april 2004 21:47
jag har hört att det inte ska va nåt att ha det där veckofodret. Höga nitritvärden eller nåt sånt.
#10 - 8 april 2004 07:58
Jahaa...du borde inte köpa då...

Lycka till!
#11 - 8 april 2004 08:22
Hej!
Jo jag har själv också hört att den där vecko maten bara saboterar vattenvärden..
Sticker iväg imorrnbitti så jag tänkte mata sista gången ikväll.. Om man ger lite mygglarver så har dom iaf fått nåt rejält innan uppehållet..
Dessutom lär det bli guppy-yngel att kalasa på, för blir det inte det snart så spricker honan..[:)] Har inte haft guppy förut så jag vet inte hur man ser när det är dags men det kan inte vara länge kvar iaf..

Mvh//Mage

Annons