Hej! Nu vet jag inte om jag lade detta under fel rubrik, men det handlar om paroonhajar...ShadowDawn har i sin signatur "Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!" Sedan har jag läst om flera andra här, som verkar tycka det är en alldeles för tråkig fisk, samt naturligtvis att den blir för STOR, och annat mindre positivt!
Detta förde jag vidare till en kompis, när det visade sig att han köpt 5 (FEM) stycken. Dessa går visserligen i ett rejält kar f.n. men hur fort växer de, undrar jag? Jag har sett ej fullvuxna exemplar, ca 40 cm långa, och de hade ju ett huvud som var lika brett som en mindre hund!
Personligen skulle jag aldrig köpa någon, efter alla negativa inlägg jag sett här, men vad jag förstår så köper suschirestauranger upp dessa fiskar för att laga till dem.(!) det är vad min polare säger iallafall. Stämmer verkligen detta?? [:O][:-27] (Och är det lagligt?...)
De verkar iallafall trivas ypperligt hos min vän, och är mycket vackra! En imponerande fisk, men kanske egentligen inte alls en lämplig invånare i ett akvarium??? Jag hoppas de inte har begått ett stort misstag? (De kostade säkert en slant också...)
/C