En paroonhaj blir mellan två och tre meter som fullvuxen. Antingen har du en väldigt ung "haj", och om så inte är fallet har du en stackars förkrymt, missbildad stackare.
Hur gamla de kan bli, mycket svårt att säga! En mal kan bli mellan 20 och 30 år har jag för mig, en mbuna runt 10 och en dvärgciklid mellan ett och två år. Sedan om din fisks hemska levnadsförhållanden(om den nu bott i det karet hela sitt liv) påverkar vet jag inte.
Eftersom du behöver minst 30 000 liter för att en paroonhaj ska må bra är det nog inte många som är villiga att ta emot en sådan. Har hört folk som tagit kontakt med skansen, dock kommer jag inte ihåg vad de fick för svar. Din fisk är ju däremot förkymt och kommer antagligen inte bli större (även om den släpps i ett större kar, rätta mig om jag har fel?) så då kan säkert en vanlig zooaffär ta emot den. Det är tyvärr inte en garanti på att den kommer få ett bättre hem, så jag tycker nog att du kan behålla den.
Mata den som du gör, äter den inte mer så gör den ju inte det. Förresten, är du 100% säker på att det är en paroonhaj? Varifrån har du fått infon? Har du kollat upp med foton i något artregister? Bara för att vara säker alltså :)