Lägg ner det där med att sajten är Paroonhatande, det är inte det saken gäller utan precis det du först kom in på i ditt inlägg. Med den attityden blir det ofta inga svar heller...
Oxhjärta är ingen höjdarmat för fisk om du inte har det varmare i karet, runt 30 grader, och mygglarber innehåller heller inte så mycket näring.
Köp istället frusen artemia och fortsätt mata som du redan gör så kommer det säkert att bli bra. De växer fort så din löprunda till zoobutiken lär bli oftare och oftare, och du kanske bör fundera på att göra ditt eget foder såsom tex. räkmix:).
Mjo... du har nog rätt, jag får dra ner på attityden [:o] Men mina erfarenheter av just detta forum angående Paroonen har inte varit särskilt bra.
Jag matade dom igår med en tärning oxhjärta för att se responsen... Och resultatet blev.... Den sjönk till botten och där låg den tills jag plockade upp den. Inte alls populär.... men NU vet jag varför :) Tackar ödmjukaste för det!
Jo har hört att mygglarverna inte innehåller särskilt mycket näring och så, så jag får nog ta ditt råd och springa iväg under veckan och handla lite frusen artemia :)
Jag försökte faktiskt göra egen "mat" förr.... gick inte alls bra, men jag gjorde säkert helt fel....
Tog en vanlig skalad räka... krossade den och la den i frysen.... när jag sen matade dom med den så åt dom inte alls mycket och de slutade med att jag någon timma senare fick plocka upp den :d men som sagt JAG gjorde säkert något galet....