Ja men nu säljs de i butik som AKVARIEFISKAR! och därför så införskaffar jag mig en! intressant djur, fina att titta på och det närmaste man kommer en riktigt haj ;)
Varför börjar du inte spara pengar för att åka på ett riktigt äventyr där du kan komma i kontakt med riktiga hajar i deras naturliga miljö i stället för att inhysa en matfisk i ditt kar som inte alls är en haj.:confused: Namnet paroonhaj är mycket vilseledande och okunniga personer tror faktiskt att den har något med hajar att göra. Fatta att det bara är en säljargument för oseriösa säljare! Och dumsnutar köper detta och tror att de köper en haj!
Det är lite liknande som om man parar en boxer med en labrador och kallar valparna för pitbull.
Ditt resonemang är lite som om jag stoppade en 20 cm ruda i mitt 50 liters, och då kommer rudan att må bättre än din tilltänkta pangasius.[:(!]
Din "haj" är inget annat än en matfisk som odlas i stora kvantiteter i Asien för att säljas som filé i djupfrysdiskarna på ICA.
Jag lovar dig att det finns riktiga hajar att köpa och det finns riktiga pitbulls att köpa, men då måste man se till att man har förutsättningarna att ha dem också.;)