Paratilapia polleni

#1 - 17 augusti 2010 09:34
Var iväg och köpte 4 små för några månader sen hos en privatperson. Men allihop växer i precis samma takt och tycks vara av samma kön :/ så jag tänkte höra om det är nån här som har sett denna vackra ciklid i nån affär i västragötaland med omnejd? är ju inte den lättaste firren att få tag i så.... :P

Mvh Micke
#2 - 17 augusti 2010 10:49
hur stora är dom nu? de börjar uppenbarlien inte anta vuxen-färger förrens de är ca 10 cm stora. hur stort kar har du?

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=158
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 17 augusti 2010 11:02
Sedan finns det ju också två olika varianter
#4 - 17 augusti 2010 11:16
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 17 augusti 2010 11:37
hannesc skrev:
okej?

Ja om man letar efter en av dom så bör man kanske ange vilken det är man är ute efter.
#6 - 17 augusti 2010 20:59
dom är runt 7-8cm, går i ett 600 tillsammans med ett lekpar Honduran red point och ett lekpar Panamesis. Får antagligen flytta på de små paren senare fast man vet ju aldrig.

Jadu kjell det är faktiskt en blandning av bägge arterna. Pappan var bigspot å modern var small. Den hannen var nog den vackraste fisk jag skådat. Runt 30cm och helt otroligt snygg. Så det ställer kanske till det i mitt letande. Dock kan jag ju kanske ha en av varje. kanske får vänta ett tag å se om nån drar iväg i storlek.

Annons