Hej hej!
Nu är goda råd dyra....
Ifredags köpte jag hen ett gän neonisar, allt gick bra.
Idag såg jag att två vad döda, men det är väl sånt som händer tänkte jag. Alla kan ju inte klara sig.
En hittade jag simmandes uppochner med hela bakkroppen alldeles blek och det såg ut som om stjärtfenan var avbiten...
Fiskade upp den efter några minuter och då var den död.
Satt i soffan och söndags slöade då jag plötsligt hör ett plask. Det lät som om nån slände en stor sten i akvarievattnet...
Tittade in i akvariet och såg då att min ena kamphane var död. Han hade liksom mörknat jättemycket.
Ja ja, jag vet att man inte ska ha två kamphanar i akvariet. Men ni som läst mina tidigade inlägg vet hur det gått till, för er andra kommer här en kort berättelse.
Jag köpte en hane och tre honor... Efter ett tag kom jag på att det var nog två honor och två hanar. För den ena "honan" flörtade med de andra honorna. Fast hanen verkade inte bry sig, han flötrade inte med den andra hanen, men han jagade den inte heller... Så efter goda råd härifrån zoopet så lät jag dom gå kvar så länge allt såg lugnt ut. ok??
I varje fall.. ( vart var jag?? )
Jo, han var död och jag fiskade upp honom, den andra hanen såg väldigt pigg ut och inga avbitna fenor eller annat.
Fast nu ser han inte alls så pigg ut. Och så tycker jag att det är små gula?? Prickar på honom, speciellt vid "haklappen".
Kan det vara parasiter??
Och han simmar mest med den högra fenan och håller den andra still. Fast han viftar lite med den ibland.
Honorna ser oberörda ut. Fast dom gned sig liksom mot den döda hanen innan jag hann fiska upp honom?? Varför gjorde dom det?
Vad ska jag göra?? Hjälp!