Troligen tog jag i i underkant, det ska vara 100 %. Ja, forskning. T.ex. finns det ju en fond på en miljon dollar som betalas ut till den som kan bevisa (vetenskapligt) ett paranormalt fenomen. De pengarna sitter säkert än så länge, det är väl bevis nog.
Att det ligger en hel del PR i Randis utfästelse tvivlar jag inte på. Men det påverkar inte syftet eller bristen av resultat - ingen har lyckats.
Ja, det är jättekonstigt. Jag fattar ingenting. Jag har kunnat berätta 2 saker som jag inte har vetat om. Varför kan inget medie berätta något för den där Randi som han vet att ingen annan känner till?! Eller bidrar inte andar till liknande "kommersiell bevisning"???
Vad kräver han för att någon ska få pengarna, teknisk bevisning??? Men det finns ju en massa mysterium som inte har någon logisk möjlighet, klassas inte de som ett bevis???
T ex. Det finns en familjegrav i Europa, jag minns inte mer exakt var. Varje gång man öppnar den är alla kistor omkringkastade i valvet. Man har provat att hälla ut vetemjöl osv för att bevisa eventuell förfalskning men slutligen står en kista mot ingången och det är ju omöjligt.
Räknas inte sådant som bevisning??? Det är klart att dessa händelser är ju risk för förfalskning också... Hmm.. Bevisningen måste ju komma snart, tycker man.. ;)
Jo, tillägg.. Teorin är att det var den diktatoriska familjefadern som härjade i familjegraven...