Hej!
Jag har en liten fråga angående om guldfisk, slöjstjärt och Koi kan para sig med varandra. Antar att guldisen och Slöjstjärten kan, men koien?:p
Erik... skrev:Koi kan para sig "naturligt" och få ungar med guldfisk. En av anledningarna till att man inte ska ha Koi och guldfisk tillsammans i akvarier eller små dammar, koi kan driva guldfiskarna så hårt att de tar ansenlig skada om de kommer på "det" humöret.
Mick13 skrev:Slöjstjärten är en avels from av guldfisk, och de kan få avkomma med varandra ser antingen mer ut som den ene föräldern, beroende på vilket anlag som är dominat. Detta har skett hos en zoohandlare som hade stora guldfiskar och slöjstjärtar i växt akvariet när de hade palts brist i sin ordinarie akvariehörna under en ombyggnad. De var lite förvånde när de hittade yngel och småfiskar när de skulle flytta tillbaka dom till sina ordinarie kar. =)
Patrik Steen skrev:Jag har sett en bild ifrån ett liknande fall mellan en Koi och en Guldfisk,så möjligt är det nog alltid,om källan nu stämmer det vill väl säga det vet man aldrig.
tummen skrev:Jag är inte förvånad... de borde likna den "vanliga" guldfisken mest eftersom den är närmare "originalet"......:)
tummen skrev:Ja det vet jag, men nu pratade vi om just dessa två arter.....
Kramfors skrev:Jag har haft en 43 cm Guldfisk hane med mina Koi och den har aldrig visat något intresse när Koien lekt.