Pappa skalar är emot romfoton

#1 - 14 mars 2008 14:55
Nu är mina skalarer igång igen! Tror det är fjärde eller femte gången sen jul dom leker. Tidigare har romen lagts på Juwelpumpen men idag hade den uppenbarat sig på en anubias.
En av de tidigare gångerna tog jag några bilder när de vaktade men då det var längst in i ett hörnakvarium så blev det lite knepigt att få bra bilder, så idag blev jag lycklig över att kunna komma betydligt närmare! Problemet var att pappa skalar inte alls gillade mina ambitioner. Här ser ni resultatet...
#2 - 14 mars 2008 15:03
Kan se det framför mig :D

Eh, du, FÖRSVINN!!
#3 - 14 mars 2008 16:03
Försvinn från mina ägg annars du ;)
#4 - 14 mars 2008 16:44
gizmogirl skrev:
Försvinn från mina ägg annars du ;)

Lägger hanen ägg?
#5 - 14 mars 2008 16:44
=)
#6 - 16 mars 2008 20:27
Nu sprattlar det för fullt på bladet! Första gången dom kommit såhär långt. Fascinerande för mig som aldrig sett detta förut. Mamsen och pappsen jobbar för fullt med att hålla de små där de ska vara. Ser så läckert ut när de samlar ihop några i munnen, ibland tillsammans med mat, och spottar ut hela kalaset på bladet igen.
#7 - 17 mars 2008 14:12
Grattis! Alltid kul det där
#8 - 17 mars 2008 17:04
Tack! Fast idag är alla väck. Kul att firrarna kom så långt den här gången. Innan sprattlet hade de också putsat bort alla dåliga ägg, det är också första gången de gör det. Ska bli superspännande att följa framtida lekar!
#9 - 17 mars 2008 20:49
Inka skrev:
Tack! Fast idag är alla väck. Kul att firrarna kom så långt den här gången. Innan sprattlet hade de också putsat bort alla dåliga ägg, det är också första gången de gör det. Ska bli superspännande att följa framtida lekar!

Dom lär sig hela tiden, dock finns det ju de par som aldrig lär sig.

Men skam den som ger sig

Annons