Pappa igen!!!

#1 - 26 november 2003 12:17
Japp då har man fått yngel igen. I natt nedkom min Black Molly hona med ett tjugotal yngel. Nu är det bara att hoppas att dem här överlever bättre än vad min guppy yngel gjorde där alla dog... [:(] Så håll tummarna. Tips på hur jag ska klara dem bättre? Har dem i grabbens yngelakvarium där han har fött upp sina guppisar.

Ha en bra dag!

Stefan
#2 - 26 november 2003 12:33
Fick ett 60-tal BM-yngel för 3 veckor sedan... ungefär.
Jag flyttade över honan när hon såg sprickfärdig ut, så hon gick själv i ett 54-liters med en del växter i.
Dagen efter ynglade hon, när hon var klar flyttade jag tillbax henne till 375-karet. ALLA yngel har klarat sig hittills! Inte en enda död på alla dessa små - är imponerad själv :)

De går alltså i ett 54-liters. Har en del växter i, ingen algätare. Pump: Hydor PICO internal filter. Temp: 25°.
Matar 3-4 ggr/dag med Nutrafin Yngelfoder (först "fry food" ett par veckor, sedan "tillväxtfoder"). Byter 10-20 liter vatten med 1-2 veckors mellanrum, och rengör filtret i samband med det.
De är pigga & starka små rackare - härliga att se på! :)

Min andra hona (har bara två) ynglade för en vecka sedan i 375-karet. Samlade ihop dom i samband med att jag tömde akvariet & silikonade om frigolitbakgrunden - det var ca 15 st där. Så nu har jag ungefär 75 småttingar!! Har pratat med djuraffären & när de vuxit till sig kan jag lämna in dom där & få annat i utbyte (varor/fiskar). Tack & lov, vart skulle jag annars göra av alla? :P

Lycka till med dina småttingar!
#3 - 26 november 2003 12:36
Vad gör du med dina fiskar egentligen, vet du inte att tidelag är förbjudet? [;)][;)][;)][;)][;)][;)]
#4 - 26 november 2003 21:54
Vad är tidelag?
#5 - 27 november 2003 04:29
Tidelag är om man har sex med djur....

Annons