Jag skulle ju inte starta upp fler kar men nu blev det så ändå, tycker det börjar bli lite trångt i mitt pansarmalsodlingskar och tänkte ha ynglen i ett eget kar när dom växer upp och även sätta äggen i så dom är säkra från andra större fiskar:)
Tar gärna lite tips och råd, jag försöker göra så yngelsäker pump som möjligt.
Funderar på vad man måste ha i ett kar för att det ska bli bästa möjliga vattenvärden till dom.
Behövs växter?
Eller är det bra att ha så tomt som möjligt?
Tänkte ha i en ancistrus storlek mindre och nån äppelsnäcka som städare.
Jag ska fylla mer sand i deras sandlåda och funderar på att sätta några växter däri.
Har gjort ett filter som är ganska stort till min pump för att dom inte ska sugas fast i filtret, har även satt i en annan pump tillfälligt som där är ett inkört filter i som ska väck lite senare när vattnet är mer inkört, hälften av vattnet är från samma kar som filtret och hälften är nytt vatten.
Sitter och väntar på att vattnet ska bli varmt nog för att sätta i en äppelsnäcka och kanske ett yngel eller 2 som testpiloter, tänkte också hälla i lite nitrivec som hjälp på traven.
Kommer ha en yngelkasse i som jag sätter äggen i så dom skyddas från snäckan och malen(om jag nu sätter i malen)
Har ni några tips på vad som kan gå fel eller förbättra mitt tänkande så skriv gärna en rad(ni får gärna skriva annars med:))
[ATTACH]39763[/ATTACH]
[ATTACH]39764[/ATTACH]
[ATTACH]39765[/ATTACH]Mitt ihopa plock, hoppas den är yngelsäker:(
[ATTACH]39766[/ATTACH]
[ATTACH]39767[/ATTACH]Den lilla pumpen är den tillfälliga pumpen