pansarmal yngel

#1 - 27 december 2007 23:19
Nu har mina albion pansarmal yngel varit under min rot i akvariet i lite mer än 3 dagar. Jag undrar när man ska börja mata dom. Dom är nästan fyra dagar gammla.

mvh Jonas
#2 - 31 december 2007 23:51
Nehe ingen som svarade här.. så ja chansade.. ja började mata när dom börja simma på botten mer fritt, Nu äter dom och växer:D
#3 - 1 januari 2008 14:06
Vad matade du dom med? :)
#4 - 1 januari 2008 15:16
Hej
Jag matar dom med Aquatic Nature Baby fish food, vet inte men typ fin fin smulad mat. Dom äter det man ser på deras magar att dom får en brun prick i sig när dom äter. Ser så kul ut..

Jag vågade inte mata med artemia om d skulle komma med salt. tänkte att dom måste ju vara jätte känsliga för skal o saltet.

mvh Jonas
#5 - 1 januari 2008 15:31
speed skrev:
Hej

Jag matar dom med Aquatic Nature Baby fish food, vet inte men typ fin fin smulad mat. Dom äter det man ser på deras magar att dom får en brun prick i sig när dom äter. Ser så kul ut..

Jag vågade inte mata med artemia om d skulle komma med salt. tänkte att dom måste ju vara jätte känsliga för skal o saltet.

mvh Jonas

Jag matar alla mina Pansarmals yngel med artemia, man ska ju skölja artemian för att få bort saltet. det lila som kan bli kvar på silen försvinner ju vid nästa vattenbyte. Artemia tycker jag är det bästa upväxtfodret.

Det finns ju även skalad artemia att köpa, har inte provat det själv men jag ska...får återkomma med resultat då.
#6 - 1 januari 2008 18:59
lånar tråden lite men en annan fråga om pansarmalar.
Har läs att de behöver syrerikt vatte, men har också läst att de kan andas atmofäriskluft? hade nämligen tänkt att starta upp ett 100L med två kampfiskar och 10 kilfläckar, där skulle pansarmalar passa bra tror jag. men hade bara tänkta att ha ett luftdrivet filter och undrar om det räcker? ska ju ha mycket växter så dem tillverkar ju också syre. men vad tror ni?
Hadet inte tänkt att ha så många dock.(3-5 st) och vilken art rekomenderar ni det finns ju massor men pansarmalar:P
#7 - 2 januari 2008 21:51
blev ni sura för ajg inte startade egen tråd eller ?? xD

Annons