pansarmal+kampfisk?

#1 - 5 maj 2007 17:06
Jag har ett akvarium med en kampfiskhane och 2 kampfiskhonor, jag skulle villja köpa en fläckig pansarmal...skulle det gå bra? Jag har hört att kampfisken ibland äter andra fiskars fenor om de är stora, fenorna asså...men jag tycker inte pansarmalar har så speciellt stora fenor :)
kramar Linnea
#2 - 5 maj 2007 17:08
linnnea skrev:
Jag har ett akvarium med en kampfiskhane och 2 kampfiskhonor, jag skulle villja köpa en fläckig pansarmal...skulle det gå bra? Jag har hört att kampfisken ibland äter andra fiskars fenor om de är stora, fenorna asså...men jag tycker inte pansarmalar har så speciellt stora fenor :)

kramar Linnea
Det är nog tvärtom du har hört att andra fiskar brukar nafsa på kampfiskens stora fenor:)
#3 - 5 maj 2007 17:12
så då är det inga problem att skaffa en liten pansarmal?? [:o]
Hälsningar Linnea :p
#4 - 5 maj 2007 17:15
linnnea skrev:
så då är det inga problem att skaffa en liten pansarmal?? [:o]

Hälsningar Linnea :p
Det skulle jag inte tro men därimot att Pansarmalen är en stimfisk så han eller hon behöver ett par kompisar att simma med så dem kan trivas och leva länge som dem gör om det är ett par stycken av dem:)
#5 - 5 maj 2007 17:17
pansarmalar ska inte vara ensamma (köp minst 6 malar) om du har tillräkligt stort akvarie dvs, om inte så skippa malarna
#6 - 5 maj 2007 17:18
stene hann före ....
#7 - 5 maj 2007 17:18
okej...räcker det med ungefär 4 för så pass många har jag i alla fall plats med :D
#8 - 5 maj 2007 19:35
Jodå, det räcker med 4 också...jag har haft sådana stim, och de har trivs bra nog för att de ska börja leka. Och då lär de inte vantrivas.

Men det finns dvärg- och pygmé-corydoras också. Kanske du har plats för sex sådana?
#9 - 5 maj 2007 20:24
okej.. :) hur stora blir sånna där corydoras?? jag vill inte ha några jättar.[:o]
hälsningar Linnea [:D]
#10 - 5 maj 2007 23:06
hur stort kar hade du?
#11 - 6 maj 2007 15:50
linnnea skrev:
okej.. :) hur stora blir sånna där corydoras?? jag vill inte ha några jättar.[:o]

hälsningar Linnea [:D]
Dem blir inte alls stora 3 cm kanske:)
#12 - 6 maj 2007 16:02
Tycker dom är hemskt söta, också...får mej att tänka på små grisar som går och bökar i bottnen. :D
#13 - 6 maj 2007 16:48
bara tre cm.. det var ju inge stort alls ;) jag ska fundera på dom...kul de dära me grisar :p
tackar :D

Annons