nesseman skrev:.. har märkt på min hanne (fjärilsciklid) att han har fått som en panna fram.. förstår ni hur ja menar`? Huvet går upp som vanligt men sen börjar en utbuktning lite högre upp.. går sen in normalt igen..Ska prova fota å lägga in här
![]()
nesseman skrev:ingen fara med honom då eller?
har inte sett att han haft så förr nämligen
nesseman skrev:inte till överdrift.. sen ja köpte 4 multispinosa så tycker ja inte att de 2 fjärilarna hinner med å äta längre..
Men när ja har i mysis så hinner dom med..kanske har nåt med det å göra.. överäter sig på mysis..
Denne hannen är mycket för sig.. ja fann den andra ja hade på botten för inte så länge sen. ..död..så ja förmodar att dom fajtats å att denne va för stark
nesseman skrev:ja köpte mina fjärilar i samma veva som ja blev medlem här..december i fjol.. så så gammal är han inte.. Honan rommade för första gången för 2 veckor sen (tror ja det va) allt blev uppätet tyvärr.. nu har hon lagt igen .. men allt är borta dagen efter.. skulle tro att mina 2 kuhliålar har nåt med det å göra..
Saken är det att ja är inte hemma under veckan.. ja ä bortrest mån-ons.. kommer alltid hem torsdakväll.. ja får nån som matar på tisdagar.. så övermatning känns konstigt..
ja ger dom mysis å röda mygglarver på sönda innan ja åker.. sen får dom siklidsticks på tisda.. sen från torsd å över helgen matas dom som vanligt..
men dom verkar inte ta skada iaf..
Albinfiskare skrev:låter bra! jo kuhliålarna kan nog norpa åt sig:P men jag tror inte det blir ngt iallafall, fjärilsciklidens romm är rätt känslig vad gäller vattenvärden.