Panik!!!!!

#1 - 3 september 2007 21:10
[COLOR=blue]Hej!!![/COLOR]
[COLOR=blue]Jag såg detta precis nu när jag tittade in i mitt lilla 63 liters kar: MIN ELLIOTI-HONA LIGGER PÅ RYGG OCH KÄMPAR FÖR LIVET!!! [/COLOR]
[COLOR=blue]Hanen har alltid jagat och blåst upp sig för henne, men det har aldrig gått så långt som nu. Jag har tyvärr ingen annan burk att lägga henne i (lägger jag henne i mitt 222 blir hon mat till mina Röda Juvelciklider). Jag har en liten flytande yngelbur (2 in 1) som jag fick lägga henne i, den är inte mer än 20*10*10cm men det är säkert bättre än ingenting. Jag hällde också i Ektzon i karet så att hon inte får svamp etc. Jag lade märke till att hennes ena sidofena var röd längst in till kroppen (blod???) och hon rör bara på sidofenorna och så hyperventilerar hon (andas som f*n).[/COLOR]

[COLOR=blue]Har ni några tips på vad jag ska göra? Jag vill inte att hon ska döööööö! Buuuuhhuuuuuu[:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][:-28][/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Ps. Morsan sade att hon tror att Elliotin är död när jag vaknar imorron!!! Ds.[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Tack på förhand!!!![/COLOR]
[COLOR=#0000ff]/Mathias[/COLOR]
Guest
#2 - 3 september 2007 21:47
Gör en mörkläggning för henne mot helst alla sidor i karet, inte för att jag tror att det hjälper men det är nog det enda du kan göra just nu om du inte har ett annat kar hon kan gå i.
Lycka till!
#3 - 4 september 2007 06:17
[COLOR=blue]Nu är hon död! [:-2] [/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Men varför dog hon? När jag tog upp henne nu på morronen så såg jag att hon inte hadde någon "hud" mellan fenstrålarna och just det där att hon inte kunde röra annat än sidofenorna. Om det är en fisk vilken isf? Den ilskna Ellioti-hanen, Eldstjärten och/eller Banjomalen (Jag kan utesluta mina 3 Svärdbärare, eller hur)?[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Buuhhuuuu!!! Hon dog!!! Buuhhuuuu!!!![:-28][/COLOR]
#4 - 4 september 2007 10:55
matte159 skrev:
[COLOR=#0000ff]Om det är en fisk vilken isf? Den ilskna Ellioti-hanen, Eldstjärten och/eller Banjomalen (Jag kan utesluta mina 3 Svärdbärare, eller hur)?[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Buuhhuuuu!!! Hon dog!!! Buuhhuuuu!!!![:-28][/COLOR]

*tröstkram* :(

- Ang. eventuell fiskhuligan....håll koll på eldstjärten!
Skulle tro den inte är så kärvänlig - jag har en själv - så jag vet...
#5 - 4 september 2007 12:35
Healena skrev:
*tröstkram* :(

- Ang. eventuell fiskhuligan....håll koll på eldstjärten!

Skulle tro den inte är så kärvänlig - jag har en själv - så jag vet...

[COLOR=blue]Tack!!![/COLOR]

[COLOR=blue]Men jag har aldrig sett den göra något mot någon (förutom svärdbärarna). Han rörde inte äns mina små Neontetror när jag hade dessa, så att han helt plötsligt skulle ha ijäl en Ellioticiklid tycker jag inte verkar specielt troligt. Men jag gör som du säger, jag ska se till så att han inte ger sig på någon.[/COLOR]

[COLOR=blue]Den största frågan just nu är: Vad ska jag göra med hanen? Jag vill inte köpa en till hona utan tänkte försöka med någon apisto istellet, och Zoo-affären här i stan vill inte honom. "Vi har ingen hona här, så han är lika intressant för oss som han är för dig, tyvärr", va svaret jag fick. [/COLOR]
[COLOR=blue]Hur många kan vara intresserade av en ensam Ellioti-hane? Inte många tror jag, jag kan inte avliva honom heller. "Man avlivar inte djur om de är friska och/eller att det är sista utvägen", tycker jag.[/COLOR]
#6 - 4 september 2007 14:15
Min eldstjärt bryr sig inte heller om tetror, och jagar sällan andra fiskar - NÄR JAG IAKTTAR HONOM! Däremot ser jag hans huliganfasoner när jag sitter i vardagsrumsfåtöljen en bra bit bort. Är jag vid akvariet ligger han och trycker under roten och ser allmänt skenhelig ut..;)
De är filurer av den största klassen!!!!!!!!

Någon bra lösning på vad du ska göra med hanen din har jag tyvärr inte :(

Annons