Panik!!

#1 - 7 december 2009 18:02
Imorse fyllde jag upp mitt nya 420liters akvarium till hälften.
När jag kom hem efter jobbet var hälften av vattnet jag fyllt upp BORTA!
Fick panik och kollade på golvet men inte ett spår av vatten någonstans!
Alltså har det inte läckt men vad har hänt?!

Har fin blästersand i och lavastenar, är det dem som sugit åt sig vattnet eller vad?! :S Det handlar om ca 100 liter som är spårlöst försvunnen!
#2 - 7 december 2009 18:17
100 liter vatten försvinner inte, jag lovar;). Kolla så det inte försvunnit med hjälp av ytterfilter eller runnit ut ur karet på annat vis, om det nu verkligen är borta...
#3 - 7 december 2009 18:21
ansjo skrev:
100 liter vatten försvinner inte, jag lovar;). Kolla så det inte försvunnit med hjälp av ytterfilter eller runnit ut ur karet på annat vis, om det nu verkligen är borta...

Pumpen är inte ens installerad...
#4 - 7 december 2009 18:22
Då skulle jag verkligen kolla noga en gång till...
#5 - 7 december 2009 18:24
Det har inte runnit ner bakom en list:confused:jag hade innerfilter till ett av mina kar och den slangen som ska suga in luft för att få bubblor hängde utanför karet av någon anledning och när jag kom ut på morgonen så fattades 1 dm vatten men inget låg på golvet så det hade runnit ut ur luftslangen följt väggen och ner bakom listen och sen ner till torpargrunden så när jag kröp under huset så kunnde jag se att det var blött och märkte senare att golvet svält lite.
#6 - 7 december 2009 18:30
Jag har funnit felet!! Jag hade ju slangen i och lät änden på slangen ligga i akvariumet så det vart baksug å rann tillbaka i badkaret...phu vilken lättnad!!
#7 - 7 december 2009 18:31
Har du kommit fram till nåt ? Lavastenar kanske kan suga åt sig lite men inte 100 liter väl , kanske läcker en aning......hmm
#8 - 7 december 2009 18:31
Teufelin skrev:
Jag har funnit felet!! Jag hade ju slangen i och lät änden på slangen ligga i akvariumet så det vart baksug å rann tillbaka i badkaret...phu vilken lättnad!!

Vilken tur att det var så lätt ! :D
#9 - 7 december 2009 18:46
Mm verkligen!! :)
#10 - 18 december 2009 19:09
Haha klockrent.
#11 - 19 december 2009 06:55
Teufelin skrev:

Ja se fysikaliska principer......hehe;)
#12 - 19 december 2009 22:32
Attans! Inte ens denna gång så var det "magi" inblandat.. börjar bli lite trist med alla dessa naturliga förklaringar... Det skulle vara lite kul om man fick sig en släng övernaturlighet... ;) Haha!! :D

Annons