Paniik! Hjälp Mig Snabbt!

#1 - 6 juli 2006 15:15
Jag köpte nämlien en ny malawi ciklid i dag för att tre stycken av mina 15 dog för några månader sen. Problemet nu är att 4 av mina maingano jagar den nya fisken hela tiden. Vad ska jag göra?
Tacksam för svar!
#2 - 6 juli 2006 15:26
vad är det för sort?? Kanske skulle du ha köpt några fler än en. Möblerade du om i karet innan du släppte i den?? Jag har själv ingen erfarenhet av maingano så jag kan inte säga om de är särskilt benägna att jaga nya invånare
#3 - 6 juli 2006 15:34
[quote=ciklidvännen]vad är det för sort?? Kanske skulle du ha köpt några fler än en. Möblerade du om i karet innan du släppte i den?? Jag har själv ingen erfarenhet av maingano så jag kan inte säga om de är särskilt benägna att jaga nya invånare[/quote]

Tror den hette Pseudotropheus saulosi. Han på akvarie affärn sa att det var bäst att endast köpa en annars kunde det bli bråk mellan dom nya. Möblerade inte om, matade däremot dom gammla fiskarna på ett ställe å släppte ner den nya på ett annat. Okej, men tror ni att det är någon fara med den fisken om han blir jagad? Vill ju inte att han ska stressas ihjäl efter några dagar.:(
#4 - 6 juli 2006 15:42
verkar konstigt att han tyckte att du bara skulle köpa en tycker jag. Det är nog alltid bäst att ha typ en hanne och kanske 3-4 honor minst. Det är alltid bra att möblera om lite för att störa lite i reviren just för att undvika bråk. Kanske skall du kila iväg och köpa några till. Salousi är ju snygga med blå hanar och gula honor....lycka till och du skulle nog lagt in frågan under afrikanska ciklider och inte övrigt för att få många svar
#5 - 6 juli 2006 15:49
[quote=ciklidvännen]verkar konstigt att han tyckte att du bara skulle köpa en tycker jag. Det är nog alltid bäst att ha typ en hanne och kanske 3-4 honor minst. Det är alltid bra att möblera om lite för att störa lite i reviren just för att undvika bråk. Kanske skall du kila iväg och köpa några till. Salousi är ju snygga med blå hanar och gula honor....lycka till och du skulle nog lagt in frågan under afrikanska ciklider och inte övrigt för att få många svar[/quote]

Okej, tack för ditt svar. Har nu postat mitt inlägg där.

Annons