Panda-pansarmal?

#1 - 3 september 2004 10:56
Finns det någon som vet vad man kan ha för slags fiskar tillsammans med en Panda-pansarmal? Om jag minns rätt så ville den inte ha så hög temperatur i vattnet.

Tror inte att den passar med mina befintliga fiskar som är silverhajar, neonisar, silvermolly, ancistrus och räkor. Men vi ska ha fler kar och jag skulle så gärna vilja ha en Panda-pansarmal.

/Petra
#2 - 3 september 2004 11:42
Kan det verkligen vara så att det inte finns någon som vet eller har erfarenhet av denna lilla"charmknutte". Den är verkligen söt (på bild iaf)!

/Petra
#3 - 3 september 2004 12:05
Jag har min stackars, ensamma panda-mal med en nyckelhålsciklid, en munruvande palettciklid (Chromidotilapia finley), ett scalarepar, några botior (rekomenderas inte för malens trivsel), någon typ av ancistrus-släktingar som ser lite grodlika ut och en guldbarb.
Man ska gärna ha fler än en, de är stimfiskar.
Det man kan vara lite orolig för är dina silverhajar, hur de är mot pandorna.
MVH Andreas

Den är söt utanför bild också :)
#4 - 3 september 2004 12:08
Ok, men vad tror du om temperaturen då.
Mollysarna vill ju ha 26-28°C och Pandamalen 22-25°C

/Petra
#5 - 3 september 2004 13:34
Den klarar sig på temperaturen 26C också. Så stor roll spelar det inte...
#6 - 3 september 2004 15:03
Och mollysarna klarar sig i 25 också. Men köp inte bara en pansarmal.. Minst 6 rekomenderas
#7 - 3 september 2004 15:48
pansarmalar vänjer sig lätt vid lite högre temperaturer. jag har mina vid ca 28 grader, inga problem.
Dock har jag hört att det kan förkorta livslägden på dem en aning...annars är det lugnt. Och som sagt de vill helst vara många (man kan blanda olika pansarmalar, de bryr sig inte) och helst ska de vara sand som botten eller runda stenar´. Vassa kanter kan skada skäggtömmarna!

Annons