[QUOTE=Tjompo]Hur långtid tar det för paletternas rom o kläckas o hur länge har de gulsäcken o allt innan de e frisimmande...ska man mata me nåt särskilt..eller klarar de sig på de som finns runt omkring?troligen har mina lagt rommen under pumpen i en snäcka..finns de risk att ynglen sugs in? hur kan ja motverka detta?[/QUOTE]
Från äggläggningen tar det vanligtvis ca 90 timmar innan de kläcks, det är också vanligt att de flyttas en eller två gånger innan dess. Att mata med nykläckt artemia är bäst, köp inte de frysta fär de är för stora. Jag skulle inte göra nå´t för att ändra på vad dom har gjort, sugs dom in i pumpen så dröjer det inte lägne föränn de lägger ägg igen, Mitt par har lagt för fjärde gången nu sen December 2004, nära årsskiftet då jag köpte dem. Sätt gärna in ett par halverade krukor i karet tills de skall leka nästa gång och placera dem i andra änden av karet. De föredrar att det är små hål i krukan också. Titta in på hemsidan och titta på de bilder jag har så får du se, den sista krukan jag satte in bakom roten tycker de mycket bra om.