Palettyngel

#1 - 18 mars 2005 21:33
Hej hopp!

Min paletthona "ligger" och ruvar nu under en stor snäcka... hur lång tid tar det från äggläggning tills att ynglen kläcks?

MVH

Linda
#2 - 18 mars 2005 21:55
Ca tre dagar innan ynglen kläcks sedan ca tre dagar till innan de är frisimmande. Under de dagarna ligger de och fladdrar som små brunt "algbös". Rätta mig om jag har fel någon. Mina andra ciklider har gjort så. Mina paletter gömde sig i en kruka och jag vet inte när äggen lades, kläcktes eller någonting. En vacker morron när akvariet tändes så simmade de bara ut med dem. Så roligt!!!!

Lycka till!
#3 - 19 mars 2005 06:44
Mina paletter får yngel var 3e vecka ungefär. Jag har bara sten i karet som kan anses som gömställan och de går alltid tillbaka till samma gömställe bakom samma sten varje gång de ska yngla, ett intressant beteende!
#4 - 22 mars 2005 09:11
Partik .. vad gör du med alla yngel??? Jag tror jag kommer få snart, och jag undrar vad man ska göra med dom. Jag har redan 9 st. i mitt kar, behöver inte fler :P
#5 - 25 mars 2005 05:26
Jag låter dom gå kvar i karet, de som klarar sig får jag väl skänka bort eller nått sen. Fast det göt ju att jag inte har så många yngel kvar efter 3 dagar... Ska man föda upp dom bör man nog sätta dem i eget yngelkar...

Annons