Paletthanar, POFF BORTA

#1 - 16 december 2010 16:40
Hej eller nåt, Mitt kar är 375l så slipper vi dom frågorna:D:D

Efter mycket rovfisk så bestämde jag mig för att sjunka ner i storlekar och humör och köpa mig ett par småfiskar istället som var pigga på att fortplanta sig:D Kort o gott blev det palettciklider och kejsartetror,
Fick yngel på ena paret med palett men plötsligt dog hanen av popeye:mad: nåja två hanar kvar på tre honor tänkte jag, tills för en vecka sen då jag möblerade om i ena hörnan av akvariet......BÄGGE hanarna är spårlöst försvunna:confused: så nu sitter jag här med tre honor och två överlevande småknattar som irrar omkring,
Så nu när jag ändå måste köpa nya fiskar, Hur många hanar jag ska satsa på? och en annan fråga, Jag är sugen på att skaffa green terror, Kommer mina mindre fiskar få vara ifred för desse?

Med bäste regards
//Matsas
#2 - 16 december 2010 18:01
När jag var yngre hade jag problem med att särskilt paletthanar dog av popeye, har jag för mig. Har inte haft det problemet på senare år. Kan tänka mig att det är nå´t med vattenvärdena, bra idé att kolla dem. Tja, guldsöm och paletter vet jag inte om de funkar, en guldsömshane blir ju en jätte om man jämför med en paletthona, risken är att paletthonan kan bli uppäten.
#3 - 17 december 2010 11:24
Värdena är på ok nitrit, och runt ph7...och dessa värden har jag alltid haft. Saken är ju den att popeye hanen dog för mer än 1 månad sen, och dom två senaste hanarna är bara borta, inga lik eller någoting.....hur många paletthanar ska man kunna ha i ett 375l? Ska jag ha småfisk vill jag ha en hel mängd så det inte ser öde ut. Yngel kommer få gå helt fritt. Och Har en hel del gömställen då större delen av botten är täckt av rötter

Annons