Paletter - dåliga föräldrar

#1 - 30 december 2005 21:29
Hej! Nu börjar jag tröttna - mina palettciklider har säkert lekt 6-7 gånger, men det blir liksom bara rom i grottan (jag har sett den!) och efter en dag eller två käkar dom upp den. Brukar de göra så? Vad kan man göra för att verkligen få se några små?? Kan någon ge tips...

Gott nytt år / joe
#2 - 30 december 2005 22:01
Paletter brukar vara bra föräldrar. Paret kanske inte kommer överens, eller så kanske hanen är steril. Har också haft några par som lekt men inte fått fram några yngel, men de flesta par jag har haft har vaktat ynglen.

Testa att byta ut till exempel hanen.
#3 - 31 december 2005 08:28
Testa med o byta ut hanen det har jag gjort,nu funkar allt som det ska.
#4 - 1 januari 2006 21:06
Byta ut paletthanen!?

[QUOTE=Micke_A]Paletter brukar vara bra föräldrar. Paret kanske inte kommer överens, eller så kanske hanen är steril. Har också haft några par som lekt men inte fått fram några yngel, men de flesta par jag har haft har vaktat ynglen.

Testa att byta ut till exempel hanen.[/QUOTE]

Funderat på detta. Att släppa i en hane till är väl ingen bra idé antar jag..men hur har ni då gjort - flyttat hane 1 till ett annat "boende" eller??. Han är fantastiskt vacker och fullväxt...lite mer i ämnet om ni orkar.

mvh/ joe
#5 - 3 januari 2006 12:53
Mina paletter gjorde oxå så de första tre-fyra gångerna men nu är de världens bästa päron.

Annons