Paletter

#1 - 17 januari 2004 17:45
Skaffade akvarium och inhandlade ett par paletter som jag inredde akvariet åt med grottor och växter. Efter bara nån vecka upptäckte jag att de var i full lek. Häftigt att följa paletternas yngelvård men nu är akvariet fullt av halvstora paletter så jag vet inte riktigt var jag ska göra av alla. Är det nån som har nåt tips vart man kan sälja eller skänka bort dom?
#2 - 17 januari 2004 17:46
Kolla om någon lokal akvarieaffär är intresserade.

Pontus
#3 - 17 januari 2004 18:05
Ursprungligen skickat av Lie

Skaffade akvarium och inhandlade ett par paletter som jag inredde akvariet åt med grottor och växter. Efter bara nån vecka upptäckte jag att de var i full lek. Häftigt att följa paletternas yngelvård men nu är akvariet fullt av halvstora paletter så jag vet inte riktigt var jag ska göra av alla. Är det nån som har nåt tips vart man kan sälja eller skänka bort dom?

skaka din hona jätte snabbt på huvudet när hanen nosa henne i magen gjorde dom så när dim lekte? för mina gör så och jag vet inte om det e en lek på gång men svara iaf!
#4 - 17 januari 2004 18:15
Ja om både hanen och honan skakar och är extra färggranna så är det säkerligen lek på gång. Lycka till!
#5 - 17 januari 2004 18:36
Ursprungligen skickat av Lie

Ja om både hanen och honan skakar och är extra färggranna så är det säkerligen lek på gång. Lycka till!

min hanne skakar inte bara honan. men hanen nosar henne i magen eller analet elr vad man ska säga!
#6 - 17 januari 2004 20:58
Hej

Paletten är en populär och lättsåld fisk, så affärerna brukar ta in dem, och beroende på vilken affär det är, så får man olika mycket för dem.

MVH Micke
#7 - 18 januari 2004 10:15
Ursprungligen skickat av Micke_A

Hej

Paletten är en populär och lättsåld fisk, så affärerna brukar ta in dem, och beroende på vilken affär det är, så får man olika mycket för dem.

MVH Micke

okay tack tror jag!
#8 - 28 januari 2004 19:37
många akvarieaffärer brukar tyvärr inte ta emot fiskar från en privatperson, därför att dom är rädda för sjukdomar som kan spridas, då måste dom först vistas i karatän vilket många akvarieaffär itne orkar med ^-^

när dett gäller skakningen brukar det vara såhär att hannen skakar, varför han gör det är för att han , som en hund sprider ut en doft för sitt revir och som honan ska "nappa" på!! [;)]

Annons