Palettciklidyngel och andra fiskar?

#1 - 23 januari 2006 19:39
:confused: Hej! Upptäckte just att mina Paletter vallade runt yngel i karet (just som jag gett upp, de har säkert lekt 10 ggr!) Jag har läst tidigare inlägg om detta och det kanske bara är att betrakta skådespelet...men jag undrar ändå:

Hur bra går det egentligen för palettynglen i ett sällskapsakvarium med Kongotetror!, Nicholsiciklider och ancistrus...? Flytta dem ska man ju inte - och om man skulle undrar jag hur?

Hanen har inlett ett frenetiskt försvar - men hur länge orkar han och jag har redan sett en av de små bli slukad av en snabb kongo!

Tacksam för lite funderingar i ämnet.

mvh/ Johan
#2 - 23 januari 2006 20:06
Du kan nog räkna med att några till stryker med,men annars håller dom nog ställning länge dom kan ju gå med dom i 4-5 veckor...Jag försökte flytta mina yngel efter ca 1 1/2 vecka men dom dog o nu har mina fått yngel igen o har haft dom i en vecka bland en massa skalarer,pleco,gibbiceps.Tror att det enda sättet o klara dom flesta är o ha dom i ett separat akavrium.
#3 - 23 januari 2006 20:53
[quote=santa]Du kan nog räkna med att några till stryker med,men annars håller dom nog ställning länge dom kan ju gå med dom i 4-5 veckor...Jag försökte flytta mina yngel efter ca 1 1/2 vecka men dom dog o nu har mina fått yngel igen o har haft dom i en vecka bland en massa skalarer,pleco,gibbiceps.Tror att det enda sättet o klara dom flesta är o ha dom i ett separat akavrium.[/quote]

Hej och tack för snabb kommentar! Jag tror som du - enda sättet är ett separat lekakvarium för att behålla många. Men jag får väl glädja mig åt att de lekt och fått yngel (och kan få fler!) när jag nästan gett upp hoppet. Kul!
mvh/ Johan [:)]

Annons