Jahapp, nu leker Palettcikliderna. Jag som inte ville ha dem ens..*S*..
Discusarna mår bättre nu när jag höjde tempen lite. De var inte hängiga alls egentligen men devar lite mörka och det är ju ett tecken på att det är något som inte stämmer har jag fått lära mig:)

Jag ska nog köpa den där co2 manicken och beställa PMDD tror jag. Väntar dock tills akvariet anses vara moget. Det är ju bara några veckor kvar nu.
På grund av alginvasionen, eller ja, nästan iallafall:D Så införskaffade jag 5 siamesiska algätare och det sköter sitt jobb ypperligt. De har jobbattenhårt på bakväggen och nu har de gått över till växterna och gruset. Det är javaormbunkarna som har blivit lite angripna av tofsalger.

Allt flyter på och det verkar arta sig riktigt bra just nu.

Däremot så mår inte Scalaren i 180L något vidare värst bra igen.:( Jag ska flytta över malen som går där till makens akvarium och försöka utröna vad som felas Scalaren. Jag bytte iofs lite vatten här om dagen och kom på att jag glömde att fylla på med ektozonsaltet, kan det vara så enkelt tro?

Måste försöka ta reda på hur länge en scalar lever också. Dessa 2 är ju inte mer än 2 år.

Ha en skön helg alla Zoopare!:D