Palettciklider och guppy?

#1 - 25 november 2006 09:06
Min syster hade glömt rengöra akvariet så nu är de flesta fiskarna döda. Hon har bara några guppy kvar och undrade om hon kunde få några av mig. Jag funderade påom det inte hade varit kul att ge henne ett par palettciklider också eftersom det är en lite roligare fisk och sen tror jag att de är lite tåligare också. Funkar det att ha dessa tillsammans?
#2 - 25 november 2006 10:32
Ibland, ibland inte. En del säger det går bra, men hos mig blev det slakt. Du vet inte förrän du har provat :)
#3 - 25 november 2006 12:04
Jag har varit och köpt ett par paletter nu och 10 st neontetror så får vi se om de fiskarna kommer att gå bra med de 5 st guppy som jag plockade här. I annat fall så är det i alla fall närisngsrik kost...

[:-145] + [:-162] + [:-147] = [:-142] hoppas jag i alla fall...
#4 - 25 november 2006 12:25
Jag har fyra palettciklider (2.2) ihop med bland annat nyckelhål, Laetacara dorsiger, ca 15 glödbandstetror och några Endler's guppy, och det funkar bra. Å andra sidan har paletterna inte lekt än [B)]

Men jag har mycket växter och gömställen i akvariet. Jag haft paletter med ungfödare förr, och det har funkat. Jag tror nyckeln är att ha mycket växter, dels som gömställen för ungfödarna, och paletterna känner sig nog lugnare då också.
#5 - 25 november 2006 13:27
mina pelleter spöar mina nyckelhåls ciklider ... dom e på mina pleco också som är 10x större ... stöddiga jävlar
#6 - 25 november 2006 13:30
Min erfarenhet av nyckelhål är att de inte låter sig spöas så lätt, skulle paletterna börja bråka med dem så skulle de nog ge igen. Har haft nyckelhål som fajtats med tuffare motstånd än paletter.
#7 - 25 november 2006 17:08
Ja hade hantlar & nykelhåls ciklider och nykelhållscikliderna var riktig tuffa mot Hantlarna^^ fast dom är endå riktigt snälla :)
#8 - 25 november 2006 22:14
Det verkade gå bra i alla fall. Det var en del små yngel men de verkade inte bry sig. Det kanske blir annat i morgon när de har börjat vänja sig vid sin nya miljö.

Annons