Palettciklider...))

#1 - 8 juni 2005 13:40
Hej!

I lördags så köppte ja ett par palettciklider:p
Men nu är det så att hanen jagar honan hele tiden och biter henne ,
som tex. att hanen äter på botten på ett sälle i akvariet och när honana kommer inärheten så biter han henne och jagar henne[:(!] !
Varför???:confused:

och en annan sak också i morse så tittade ja in i akvariet och såg att hanen och honan hade välldigt starka färger men 10 minuter senare så var dom lika färglösa som vanligt...:confused:
#2 - 8 juni 2005 14:04
de är akut...snälla svara...))))
#3 - 8 juni 2005 14:48
jag är ingen expert på paletter men jag ska köpa paltter snart ett tips är lägg hannen i en födkasse eller om du inte har en ta en pet flaska o klyv den på lägden

så skulle jag göra tills nån expert svarar
#4 - 8 juni 2005 14:51
tack! hoppas att en expert svarar snart...:)
#5 - 8 juni 2005 20:39
Det är ingen fara, det kan vara början på uppvaktning. Låt paletterna gå ett par dagar till, snart simmar de brevid varandra och darrar. (Början på lek).

Sätt in ett par halverade krukor där du stoppar ner den stora öppningen i gruset så att det lilla hålet kommer så till att paletterna kan simma in i krukan. Se också till att ha mycket växter.
#6 - 9 juni 2005 17:05
tack!

men kan man inte ha krukan liggande då? de har ja nu och dom säger att det ska fungera...eller???
#7 - 9 juni 2005 17:28
nu har hanen ingen färg alls och han bryr sig inte om honan längre verkar det som...???

Annons