Palettciklid lek

#1 - 3 juni 2006 09:19
Hej!

Jag har haft en palettciklid hane i snart 1 år och nu för 9 dagarsen så köppte jag den 3 hona till honom. Den första en ganska liten hona lekte han med när det gått ca. 4 mån men äggen blev uppätna och efter det ville dom inta leka igen:( Så jag köppte en ny hon som var mycket större du tog min hane ihjäl den lilla och började leka direkt med den ny och efter 2 veckor var du ungifär 20 yngel i akvariumet. Men dom blev uppätna och efter 1 månad dog honan. Så nu 5 månader senare köppte jag en ny hona som är lika liten som den gamla honan, darrar jätte mycket när hanen simmar nära henne har alldrig ricktigt sett hanen göra det, bara någon enstaka gång. När kommer det att bli yngel jag är jättotålig:D Har sett dom simma ut ur mina gråttor som om dom ska välja lekplats...
#2 - 4 juni 2006 05:48
Det är inte alls säkert att det blir några yngel för de brukar misslyckas med sin första lek.
#3 - 4 juni 2006 08:10
Ja sen kan det ju vara så att det är hanen det är fel på..När jag hade såna så dog alltid den som inte bildade par den vart så jagad hela tiden.
#4 - 4 juni 2006 12:25
vad ska jag göra dåå? Tror ni verkligen att dom inte kommer att få yngel?
#5 - 4 juni 2006 12:39
Min hane och palett hane har varit borta i 2 dagar ibland kommer hanen fram och iblan honan såg nu att dom har simmat ut och in ipumpen tänk om dom har lagt ägg där inne?! Vad ska jag göra då ska jag ta upp honan eller inte?

Annons