När jag kom hem från jobb idag så såg det ut såhär i akvariet, där var ingen sand på stenen innan. Kan det vara hanens sätt att förbereda leken?
[img=http://forumbilder.se/thumbs/736201085544P82f7.jpg]
Lellel2 skrev:Mina med, vi kallar honan för ravelli (hon jobbar nära ynglen) och hanen för bengt (han jobbar på dom långa bollarna). Var bara noga med att du inte släcker helt plötsligt i akvariet utan att ha ljus utanför, då dom måste få någon kvart-halvtimme innan dom tagit med sig yngel tillbaka till sin grotta.
Lellel2 skrev:Mina med, vi kallar honan för ravelli (hon jobbar nära ynglen) och hanen för bengt (han jobbar på dom långa bollarna). Var bara noga med att du inte släcker helt plötsligt i akvariet utan att ha ljus utanför, då dom måste få någon kvart-halvtimme innan dom tagit med sig yngel tillbaka till sin grotta.
Johan0201 skrev:Testat med vattenbyte då? Låt vattnet "droppa" ner så det blir lite regnlikt, kan fungera
Nubi skrev:aha :) ja de är jämt där man ska hålla på, och mångamånga gömställen har de, men inget rör...kan det vara något?
Får moblera om karet lite. Kanske man hittar de två malarna man en gång i tiden slängde ner i karet.