Palettciklid..

#1 - 15 november 2005 13:48
Min palettciklid hona står bara i ett hörn.. äter dåligt jämfört med innan.. Och hanen verkar jaga henne lite ibland.. i hörnet hon står är hon inte specillet skyddad om hon nu skulle vara rädd så finns det bätter ställen att vara på.. Vad ska jag göra? det har varit såhär några dagar nu..
#2 - 15 november 2005 14:16
hon kanske ska få yngel
#3 - 15 november 2005 14:31
men hon är inte speciellt stor.. sen så är hon inte vid grottan där hon borde lägga sina ägg.. för på kvällen simmar hon alltid in i samma kruka(upochner vänd med ett hål i) så de borde ju vara hennes "hem":P och borde hon inte äta mer då om hon ska få yngel?
#4 - 16 november 2005 15:35
Ingen som vet?? nu äter hon iallafall..
#5 - 16 november 2005 16:58
så är det för mig med, honon blir bortjagad av hanen.. :(
#6 - 17 november 2005 17:14
okej.. är det något jag ska ororamig för?
#7 - 22 februari 2006 12:32
Hej jag har nästan precis köpt ett palettciklid par och jag undrar om man kan hålla ett palettciklid par tillsammans med ett fjärilsciklidpar och några platy??
#8 - 22 februari 2006 13:18
Om akvariumet är tillräckligt stort och har stor yta så ska det gå.
#9 - 25 februari 2006 08:12
--
#10 - 2 april 2007 17:31
Paletter

Jag har tre relativt stora paletter. Två har skaffat sig yngel, vilket resulterar i att de "mobbar" ut den tredje honan. Hon är nästan alltid på andra sidan akvariet och håller väldigt låg profil. Jag hoppas på att dina paletter håller på att yngla av sig och att de inte stöter bort varandra.
#11 - 27 oktober 2007 17:32
okej JAg har ett palettciklid par och domär jätte mysiga.
Dom har fått tre omgångar ägg men tyvärr inga yngel eftersom dom ätit upp dom (nybörjare)
MEn för ett tag sedan så flyttade jag över dom till ett mindre akvarium för att dom skulle få ett eget.
det gick tyvärr inget bra och vi har fått flytta tillbaka dem.
Hanen har återhämtat sig bra men honan visar samma beteende som din hona gorde att bara lägga sig i ett hörn.
Nu har hon börjat simma runt i akvariet efter en tid så det är mest att ge henne den tid som behövs.

Annons