Nina82 skrev:Det är bara förspelet ;)
Själva äggläggandet sker i grottan där äggen sen befruktas av hanen.
Simon--B skrev:Okej honan står vid grottan (kokosnöt) och vaktar och när någon kommer nära jagar hon bort dem. Hanen bryr sig inte så mycket just ´där men han har varit i drottan 3 gånger kan det vara ägg därinne? Man ser inte in i taket på kokosnöten Mvh simon :)
Simon--B skrev:Okej honan står vid grottan (kokosnöt) och vaktar och när någon kommer nära jagar hon bort dem. Hanen bryr sig inte så mycket just ´där men han har varit i drottan 3 gånger kan det vara ägg därinne? Man ser inte in i taket på kokosnöten Mvh simon :)
Nina82 skrev:Så här ser de ut när de är alldeles nykläckta och börjar bli nyfikna på omvärlden.
Äggen sitter i taket eller på väggen i grottan och är något gulaktiga i färgen.
Stoffe.B skrev:Nu snor jag tråden lite snabbt bara, går det bra ? Men isf, hur sköter man bäst pallettciklidsyngel ?
Nina82 skrev:De sköter sig bäst själv. Eller rättare sagt föräldrarna sköter dem bäst :D..
Man behöver inte göra någonting mer än mata med vad du nu än matade med innan. De äter längs med saker tills de är stora nog att äta fiskmat.
alg_oa1 skrev:När mina paletter lade ägg första gången blev jag lycklig!:)
Några kullar senare är det inte riktigt lika kul att se föräldrarna lägga ägg....suck[:o]
Jag behöver inte ens mata småttingarna!
det blir bara fler och fler...Blir tokig! [:-5]
Vart ska jag göra av alla? Ingen fiska kan väl trivas i mitt akvarium när det bara myllrar yngel överallt:confused:
Simon--B skrev:Det var bra att veta om jag någon gång kommer få yngel med mina :P ( Har bara haft dem i 3 dagar tillsammans så man hoppas att det kommer hända något snart ) :D
Micke_A skrev:Nå´n bild på din hona, nu när du äntligen fått tag i en? :)