Ursprungligen skickat av DBrave
Ganska vanligt förekommande i detta forum är folk som attackerar andras åsikter, försvarar erfarna akvarister som fått paj kastad på sig, eller är sarkastiska i största allmänhet. Varför sköter man inte sånt här med ett mail till mottagaren istället? Det är ju inte särskilt smickrande att tappa ansiktet genom aggresiv kritik eller för den delen bli uppläxad av akvarister som vet bäst eller vet vem som vet bäst. Så pretty please, with sugar on top, sköt sånt här med ett diskret mail istället!
Vilken tråd?
Jag har inte sett nåt.
OK, ja det var lite onödigt hård ton där. Hade helt missat den tråden.Ursprungligen skickat av Merkurius
Hej!
Den här tråden t.ex. (hoppas jag får det att funka nu)
http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29099&whichpage=1
2)Tonårsjäntan som gick till angrepp mot Världseliten i killifiskhållning och ansåg att akvarierna var för små.
Ja,jag har märkt att vissa här på Zoopet saknar vett och sans
Nu är det ju så att vi har en djurskyddslags-stiftning som även omfattar akvariefiskar.
Det är massor med påringningar helt i onödan av helt okunniga människor som tror sig kunna bedöma saker dom inte har kompetens till, som ställer till med stora problem för seriösa människors hobbyutövande.
Ursprungligen skickat av Haleli
Till Spijer !
Du får gärna svara mig på vad som enligt dig har varit fel i mina inlägg om ;
1)Silverhajarna som åt småfisk.
2)Tonårsjäntan som gick till angrepp mot Världseliten i killifiskhållning och ansåg att akvarierna var för små.
3)Foderlänken från några av Sveriges mest erfarna foderdjursodlare.
Jag anser att tråd 1 är en självklarhet.
Ursprungligen skickat av kevlargirl
Jag vet inte jag, men måste man ta sin hobby på blodigt allvar? Det ska väl vara lite kul också. Det finns värre saker att bråka om, det finns mer i världen än akvarium.
Vill inte verka sur, men vad syftar du på med kommentaren "Det sätt som du Datate beskriver vissa personer gör ju bara dig till en ännu värre översittare än vad du tycker att dom är."
Jag skulle föredra om Haleli kunde känna sej accepterad i forumet - hon har onekligen en del kunskaper om fisksjukdomar om deras behandling som forumet behöver. Och får vi tillbaka Haleli så är jag beredd att förlåta även Bjurstrom...
Ursprungligen skickat av Tant Nancy
Jag måste då fråga vad det är Erik vill att någon gör... för det är väl inte meningen att någon ska be Haleli om ursäkt??? Hon har betett sig ytterst olämpligt, det verkar varken hon eller Erik kunna erkänna...
Jag skulle också vilja veta vad du Erik menar med "vi" i citatet, är det din egen åsikt eller håller flera med dig???
Även zoopets kung Kjell får ju kritik när man förtjänar det och det är ett sundhetstecken.
Ursprungligen skickat av bjurstrom
Fortfarande inte den minsta antydan till att Haleli gjort något fel.
Ursprungligen skickat av anli
Jag tycker nog att Erikthur gör Haleli en björntjänst med sina försvarspamfletter.
Som jag skrev i annan tråd så är inte pajkastning min hobby. Men nu har jag blivit indragen här igen.
uberbitch - akademisk kuf???
Är det normal samtalston på detta forum?
Trettonåringen tycks inte ha ngt värde här på zoopet. Är det så att "värdet" på medlemmar stiger i takt med ålder och kunskap?
Ursprungligen skickat av erikthur
Är det normal samtalston på detta forum?
Vad gäller åldersgränsen så tror jag faktiskt att det bara är Haleli som uttryckt att Zoopet borde ha en sådan ....
Ursprungligen skickat av anli
[quote]Ursprungligen skickat av erikthur
...
I övrigt så tycker jag att det är tämligen meningslöst att fortsätta diskussionen i denna tråd just nu. Att kritisera en som inte skriver i denna tråd är oförskämt och att försvara denne är en björntjänst mot personen ifråga eftersom med försvar självklart följer mothugg.
Det är nog inte många mer än Ola Svensson jag behöver bocka och buga för här på zoopet
Men lille Kjell, det vet du väl att teoretisk utbildning är värt mycket mer än praktisk kunskap
Det heter faktiskt svenskfröken :-)
Ursprungligen skickat av peppito
Nu börjar den här tråden att arta sig. Riktigt rolig läsning faktiskt.
Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
Det är bara att beklaga när någon amatör som du försöker dra ner deras hobby till en låg nivå. Skäms !
Ursprungligen skickat av Guy Palm
Vet inte vem som har blivit mest sårad, men jag misstänker att det är den personen som indirekt har startat hela den här soppan. Stackars tjej, hon ställer en fråga angående ett i hennes ögon felaktigt fiskhållande. I stället för att lugnt och sansat förklara killihållning, att det är små lugna fiskar som trivs parvis eller som trios och att det rör sig om stillsamma fiskar som inte behöver så stort akvarium. I stället talar man om för henne att eftersom hon är så ung och inte vet någonting skall hon hålla tyst.
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen skickat av peppito
Nu börjar den här tråden att arta sig. Riktigt rolig läsning faktiskt.
--------------------------------------------------------------------------------
Ja men då borde detta ämne ligga under humaniora - vilket det i och för sej borde ha gjort redan från början. Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
Vissa personer kanske såg sin egen tretton-åriga dotter få kritik.
Men jag misstänker att det sista ordet fortfarande inte är sagt och kanske en ny storm kommer under kvällen (även om jag hoppas innerligt att så inte blir fallet...)
Skulle kanske kunna syfta på mig då... men jag är inte så inskränkt så att jag bara reagerar när mina egna barn blir ansatta... jag värnar även om dom som befinner sig utom min inre krets....
Jag vet att jag ställt lite direkta frågor till dig Erik
men du kan låta bli att ställa flera frågor (det är ditt problem)...
Du vet när du mycket väl när du drog mej in på nytt i den här röran (om inte så läs mitt föregående inlägg). Så det är ju inte lite förvånande att du nu skyller på mej...
skulle jag vilja veta hur jag lockade dig till att skriva??? För det var just där som du gick in och bröt en svit av glada inlägg som faktiskt hade fått pajkastningståten ifrån tjafset.Ja men då borde detta ämne ligga under humaniora - vilket det i och för sej borde ha gjort redan från början. Nu är det kanske roligt men för ett par dagar sedan var det allvarlig pajkastning på gång här. Och det finns fortfarande sårade offer från den fajten.
Du vet när du mycket väl när du drog mej in på nytt i den här röran
Och så hoppas i alla fall jag att jag inte behöver skriva nya inlägg imorgon...
[:-173]-h+p.... *svish på dig Merkurius* [:X]
Med den lilla rebus kompetens jag besitter så fick jag det till "AJP". Varför skulle Nancy vilja kasta en Ajp på Merkurius?
P+-H
PS Ett akvarium = lycka.
Då blir många akvarium = mycket lycka.
Inte kan väl det bli många problem heller...
Tack för engagemanget alla, särskilt Nancy och Erik. Nu blev den ännu längre...
Vad bra det vore om den här tråden kunde isolera det här tjafsbehovet som ändå finns på Zoopet, så att vi slipper det i övriga trådar.
Ursprungligen skickat av Lenita
Mmm, välkommen offe. Det låter som om en kommunikationsvetare har anlänt?
Jag skulle inte ha något emot att ha en tjafstråd som hölls levande... men eftersom det finns de som inte gillar innehållet, men ändå måste läsa ...