Animaniac skrev:Det beror ju också på hur stort karet är. Hade jag ett kar på 1000 liter eller mer hade nog påfåglar legat högt på listan över möjliga invånare. I mindre kar blir det kanske mindre trångt och stökigt med nå't annat, mindre storväxt och bökigt, som t.ex alla de små och mellanstora sydamerikanska ciklider som finns att tillgå, och som inte äter som hästar, eller bökar som grisar, som påfåglar tenderar att göra.
Helene&Andreas skrev:1000 liter eller mer???
Helene&Andreas skrev:1000 liter eller mer???
Helene&Andreas skrev:Har också haft påfåglar och mer harmlösa och trevligare fiskar än de jag hade har jag inte sett! Möblerade inte om någonting och grävde inget nämnvärt heller... Kan som sagt skilja sig ganska mycket vad gäller dessa fiskar.
Kjell Fohrman skrev:Lekte dom? Innan de börjar leka så tycker jag annars att din beskrivning stämmer rätt bra
ettfettbranamn skrev:Skulle också säga en tusing eller nåt på påffar för att de ska komma till sin rätt.. Iaf 700ish i stil med 150x70x70.. De blir större än man tror och med tanke på hur mycket massa de lägger på sig per cm är de inte bara 40cm utan också 20 höga och 8 breda..