påfågelgoby vad äter de ?

#1 - 19 februari 2007 18:31
(Jag vet inte var denna diskussion hör hemma så jag hoppas att Kjell inte blir alltför upprörd[:o] )

Nåväl, mina påfågelgoby´s vägrar att äta fryst mat.
Jag vet att det finns zoopetare här som har denna lilla firre, vad äter era firrar?
Jag köper i nuläget levande vita mygglarver men det är alltid några som har dött i påsen [xx(] , så jag får sitta och sortera ut de levande larverna(ett jäkla bry att göra det varje dag, speciellt när det är guppyna som hinner före och tar godbitarna)
#2 - 20 februari 2007 14:56
Jag brukar mata mina med söndersmulat flingfoder och räkcoktail.
Tänkte passa på att fråga vad du fick ge för dina påfåglar?

Du kan ju prova med att mata med flingfoder och mygglarver och sedan gå över till flingfoder. Det ska också vara bra med lite kött till dessa någon gång i veckan vad jag förstått.
#3 - 20 februari 2007 18:01
Moina gillar de.

Mina påfågelgobys äter ärtor, flingfoder, röda mygg, delar av vanliga frysta räkor. Men jag brukar också ge dem levandefoder i form av Moina. Det gillar de skarpt.

By the way så lekte gobiesarna nyss. Hoppas på yngel inom kort som ska födas upp med moina.
#4 - 20 februari 2007 18:25
figo : jag betalade 30 kr/st för mina
storfiskarn: då är det bara mina som är bortskämda och kräsna :( [:o] .

Jag köpte lite frysta räkor i dag, får se om de duger :confused:
#5 - 20 februari 2007 18:36

By the way så lekte gobiesarna nyss. Hoppas på yngel inom kort som ska födas upp med moina.

Kul!
Mina har också precis lekt. Får hoppas att det blir något den här gången! ;)

Lycka till!
#6 - 21 februari 2007 19:20
30 pix=bra pris

Jag tyckte det var svårt att få tag på dessa. Har varit på jakt länge innan jag hittade dem. Ändå bor jag i Uppsala och ej heller i S-holm hade dom den hemma. Sen dök den upp i en affär och jag köpte 4 st för 60 pix/st
#7 - 21 februari 2007 19:27
Jag fick ge 75 kr styck för mina.

Annons