Padogsten?????

#1 - 19 november 2002 11:17
Hejsan!
Är det någon som har hört talas om dessa stenar?
(Något osäker om namnet stämmer, kommer inte riktigt ihåg)
Jag såg att det fanns på en akvarieaffär i min stad. De hade naturligtvis ingen aning om vad dessa innehöll så jag undrar om någon vet..
mvh Perra

#2 - 20 november 2002 07:37
Jo, jag har stenar i mitt akvarie som är köpta som pagodsten. De har liksom räfflor på sidorna så att det ser ut som om man staplat flera skivor ovanpå varandra.

Jag har provat att hälla avkalkningsmedel på en och den verkar inte innehålla kalk. I övrigt undrar jag också om det är någom som vet varifrån de kommer.

#3 - 20 november 2002 08:07
Jag undrar jag med.

Har hört att det är sandsten och att den får ofta en röd färg för att den innehåller järn, men jag vet inte om det är sant.

//Annika

#4 - 21 november 2002 00:11
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag undrar jag med.

Har hört att det är sandsten och att den får ofta en röd färg för att den innehåller järn, men jag vet inte om det är sant.

//Annika

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
jag har "pagod sten i min tank.. har i alla fall inte märkt några problem med den.. den är jätte fin med lite grönalger på..

Kezze
#5 - 28 november 2002 20:11
Jag har oxå en sådan sten och den "funkar" bra. Blir lite orange färgad.

MSP

Annons